$
בארץ

נמל חיפה חונך פעם נוספת את שער המטענים למשאיות

הסיבה: זמן קצר אחרי שנחנך באפריל השער החכם להכנסת מטענים, המתפרש על שטח של כ-90 דונם, ובו 17 נתיבים למעבר משאיות - הורתה הנהלת הנמל להשביתו בשל תקלות חוזרות במערכת האפיון של המשאיות

תומר הדר 09:2921.07.19

לאחר מספר חודשי עיכובים, נמל חיפה חונך את שער המטענים החדש למשאיות. השער להכנסת מטענים, שהוקם על ידי camco technologies הבלגית, החל לפעול רשמית באפריל האחרון. בשער ישנם 17 נתיבי כניסה למעבר משאיות, המזוהות באמצעות מצלמות חכמות - אך זמן קצר לאחר תחילת הפעלתו, התגלו תקלות חוזרות במערכות האיפיון של המשאיות שגרמו להנהלת הנמל להורות על השבתתו.

 

 

 

עד יולי 2018, נכנסו משאיות לנמל חיפה דרך שער הכניסה המערבי של נמל חיפה - שער בת גלים, אך כניסת המשאיות בוצעה דרך שכונת מגורים - וגם יצרה עומסי תנועה בכניסות לבית חולים רמב"ם הסמוך. לכן הוקם השער, אך הופסקה פעילותו זמן קצר לאחר מכן, והשבתתו אילצה את נמל חיפה לעבור לפעול באמצעות שער חלופי ידני ללא בקרה אלקטרונית, בעל חמישה מסלולים בלבד, שמוקם בחוף שמן בחיפה.

 

נמל חיפה נמל חיפה צילום: זהר שחר

 

השער, שנפתח מחדש ביום חמישי האחרון (ה), מתפרש על שטח של כ-90 דונם ופועל בצורה ספירלית יחודית, כך שכל השערים יכולים לשמש הן לכניסת משאיות והן ליציאתן.

 

בזמן פעולת השער, כל הנתונים על המשאית שעוברת דרכו, ועל סוג המטען שהיא נושאת, מספרי זיהוי המכולות שעליה, וכן פרטי הנהג עצמו, נאספים על ידי חיישנים אוטומטיים עם הכניסה לשער ותוך כדי נסיעה. כך, עד שהמשאית מגיעה לשער עצמו, כל הנתונים מעובדים ברקע, ואם הם תואמים את המידע הקיים במערכות הנמל, השער נפתח אוטומטית (מיד לאחר אימות ביומטרי של זהות הנהג).

 

ביום חמישי האחרון ולאחר תיקון הליקויים שהתגלו, בוצע נסיון פתיחה מחודש, ומוצלח, כאשר למעלה מ-1,600 נהגי המשאיות הצליחו להיכנס באופן מהיר ויעיל בשער החדש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x