בואינג: הפרשה חד פעמית של 5 מיליארד דולר בעקבות קרקוע ה-737 מקס
המטוסים קורקעו בחודש מרץ בעקבות שתי התרסקויות שגבו את חייהם של 346 בני אדם; ההפרשה, שנועדה לפצות את חברות התעופה שניזוקו בעקבות הקרקוע, תמחק את רווחי החברה
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק הון ב"כלכליסט"
בואינג הודיעה כי תוצאות הרבעון השני שלה יכללו הפרשה חד פעמית של 4.9 מיליארד דולר בעקבות קרקוע מטוסי 737 מקס מתוצרתה ברחבי העולם. זאת לאחר שתי ההתרסקויות שגרמו למותם של 346 אנשים.
- התרסקות: משלוחי בואינג ירדו ב-37%, איירבוס בדרך לעקוף אותה בשוק המטוסים
- שתי התרסקויות הספיקו לחברת תעופה סעודית כדי לוותר על בואינג ולעבור לאיירבוס
- בואינג תעביר פיצוי של 100 מיליון דולר למשפחות הנספים בהתרסקויות
לפי CNBC, הפרשה זו, שתפחית את הרווח למניה ב-8.74 דולר למניה, תמחק את הרווחים של החברה. אנליסטים העריכו כי יצרנית המטוסים תדווח על רווח של 1.80 דולר למניה ברבעון, כך שהעלות הנוספת הזו תצמצם את ההכנסות וכן את הרווח לפני מס ב-5.6 מיליארד דולר ברבעון, כך לפי הודעת החברה. המטוסים מקורקעים מאז אמצע מרץ, ובשלב זה עוד לא ברור מתי יקבלו אישור לחזור לפעילות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
לפי הודעת בואינג, ההוצאה מבוססת על הערכת הפיצויים שתידרש לשלם ללקוחות שלה, חברות התעופה, שנותרו בלי המטוס החסכוני בדלק בשיא עונת הנסיעות. בחברה מעריכים כי יאלצו לפצות את החברות לאורך מספר שנים, אך העדיפו לרשום את כלל הסכום המוערך לפיצוי ברבעון השני.
רגולטורים ברחבי העולם הכריזו על הקרקוע לאחר התרסקות שנייה של המטוס בתוך פרק זמן של חמישה חודשים. להערכת חוקרי שתי התאונות – בטיסה של ליאון אייר מאינדונזיה באוקטובר ובטיסה של אתיופיאן איירלינס במרץ – כשל במערכות המטוס הוא שגרם לתאונות. בבואינג אמנם תיקנו את התוכנה של המטוס, אך היא עדיין לא זכתה לאישור הרגולטורים.
בבואינג מעריכים כי המטוסים יחזרו לשימוש ברבעון הרביעי של השנה, אך הזהירו כי ייתכן שהדבר יקרה גם בשלב מאוחר יותר. בעקבות המשבר בחברה צמצמו שם את ייצור המטוסים בקרוב ל-20% ל-42 מטוסים בחודש, והפסיקו את המשלוחים של המטוסים שכבר הורכבו, והם תופסים מקום במחסני החברה.
בואינג מתוכננת לפרסם את תוצאות הרבעון השני ביום רביעי הקרוב.