רשת המעדניות היוקרתית דין אנד דלוקה נקלעה לקשיים
בלומברג מדווחת כי חלק מהמדפים בסניף הדגל של הרשת בניו יורק נותרו ריקים. הרשת סגרה בשנים האחרונות סניפים ברחבי המדינה על רקע ירידה במכירות והתחרות העזה בתחום
רשת המעדניות היוקרתית דין אנד דלוקה (Dean & DeLuca) בארה"ב, שהוקמה לפני יותר מארבעה עשורים ועזרה להכיר לאמריקאים מטעמים מרחבי העולם, נקלעה לקשיים על רקע ירידה במכירות והתחרות העזה בתחום.
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי חלק מהמדפים בסניף הדגל שלה בניו יורק נותרו ריקים לאחר שהספקים תבעו את הבעלים בשל חשבונות שלא שולמו. הרשת סגרה בשנים האחרונות סניפים ברחבי המדינה, וכעת היא מפעילה ארבעה סניפים בלבד.
המודל העסקי החלוצי של דין אנד דלוקה התבסס על הצעת מגוון מעדנים מרחבי העולם. אולם כעת, מתחרות מבוססות יותר מציעות מנות דומות ומצליחות למשוך את אותם הלקוחות. פריטים שבעבר ניתן היה להשיג רק בסניפים נמכרים היום ברשתות כמו טריידר'ס ג'ו והול פודס ואפילו באמזון.
"היום עומדות בפני הצרכנים כל כך הרבה אפשרויות", הסביר עורך הסרטים אית'ן מיטצ'ל, שמגדיר עצמו כלקוח קבוע בסניף המפורסם בניו יורק. "הול פודס אמנם עדיין נחשבים יקרים לעומת רשתות אחרות, אבל הם זולים ביחס לדין אנד דלוקה".
הבעלים של הרשת, חברת פייס דבלופמנט מבנקוק, מודים כי המצב החמיר בחודשים האחרונים, מה שהוביל לדחייה בתשלומים לספקים. "היעדר המשאבים הפיננסים מקשה עלינו לשמור על ההשקעות הנחוצות כדי לשפר ולשמור על הרשת תחרותית ואטרקטיבית", מסר סורופוג' טצ'קראיסרי (Sorapoj Techakraisri), מנכ"ל פייס.
לפיכך, הפעילות בארה"ב עוברת תכנית ארגון מחדש בניסיון לבלום את ההפסדים, לשפר את היעילות ולחזק את הנוכחות המקוונת של הרשת. לדברי טצ'קראיסרי, הכוונה היא גם לשפר את מצבה של חנות הדגל בניו יורק.
מכירות המזון והמשקאות בדין אנד דלוקה נפלו ברבעון הראשון של השנה ב-23% ל-15.8 מיליון דולר. החטיבה האמריקאית מייצגת מעל 60% מההכנסות של פייס. החברה דיווחה על הפסד של 103 מיליון דולר ברבעון, שהצטמצם מ-132.3 מיליון דולר שנה קודם לכן. היא גם פרסמה אזהרה נפרדת לגבי הסיכון המתגבר לחדלות פירעון.
פייס רכשה את הרשת ב-2014 עבור 140 מיליון דולר. העסקה כללה חוזי רישוי ב-31 יעדים בינלאומיים, כולל תאילנד, סינגפור ודרום קוריאה.
דין אנד דלוקה עצמה נוסדה ב-1977 על ידי ג'ואל דין וג'יורג'יו דלוקה, ובתחילת דרכה נהגה להציע פריטים שלא ניתן היה להשיג כמעט בשום מקום אחר.
"להסתובב עם הכוס החד פעמית שלהם היה מעין סמל סטטוס", מספר מבקר המסעדות דיוויד סטיין. "הם היו החנות הראשונה בניו יורק שהציעו שמן כתית. היום אמזון מציעה שמן כתית, ולכל החנויות יש שמן כתית".