כנס Travel&Tech
"מבחינת התיירים הצעירים, מה שאי אפשר להזמין דרך המובייל - פשוט לא קיים"
לדברי ירון בורגין, מייסד משותף ומנכ"ל אברהם הוסטל וטורס, "המילניאלז הם מובייל מיינדד. כשאני הייתי מטייל בגילאים האלה אהבתי להתנתק, לחוות את המסע שלי עם עצמי, אבל היום זה כבר לא ככה"
"לפי מחקרים עדכניים פלח השוק של המטיילים הצעירים בני ה-18-35 הוא פלח השוק הצומח ביותר, אפילו כבר עבר את התיירות העסקית והוא עוד ממשיך לצמוח". כך אמר ירון בורגין, מייסד משותף ומנכ"ל אברהם הוסטל וטורס בכנס Travel&Tech של כלכליסט ובנק לאומי.
- איתי גרין: "תאגידים רבים מחפשים בישראל את ה-Waze הבאה"
- איל סגל: "הרשתות החברתיות משפיעות מאוד על דרך הזמנת חופשות"
- "סוכני נסיעות חייבים כלים טכנולוגיים כדי להצליח ולהיות רלוונטיים"
"הסכום הממוצע שהם מוציאים לטיול הוא 3,500 דולר לטיול, כש-22% מהסכום יוצאים על טיסות והגעה ליעד. ההוצאה השנייה בגודלה היא אוכל ושתייה. זה אולי נתון מעט מפתיע, אבל תיירות הקולינריה היא תחום מאוד מתפתח והמטיילים מחפשים לחוות דרך האוכל. במקום השלישי זו הוצאה על לינה ובמקום האחרון כרגע, 8% מהתקציב מוקדשים לחוויות. אני מעריך שכבר בשנה הבאה פלח השוק הזה יקפוץ למקום השלישי ובהמשך נראה אותו גבוה יותר", אמר בורגין. "כל הענקיות מחפשות להיכנס לתחום הזה מתוך ההבנה שמה שהמילניאלז מחפשים זה בעיקר לצבור חוויות משמעותיות וזיכרונות שאיתם הם יחזרו הביתה ויביאו לשינוי בעצמם".
בורגין המשיך לאפיין את המטיילים הצעירים ואמר כי "המילניאלז הם מובייל מיינדד. מבחינתם מה שלא נמצא במובייל, מה שאי אפשר להזמין דרך המובייל - פשוט לא קיים ולא רלוונטי. כשאני הייתי מטייל בגילאים האלה אהבתי להתנתק, לחוות את המסע שלי עם עצמי, אבל היום זה כבר לא ככה. אפילו כשאני מטייל היום אני מחובר לגמרי ושוק התיירות צריך להתאים את ההיצע למצב החדש".
לדבריו של בורגין, לאור העובדה שיש גידול בפלח השוק הזה יש גם גידול בתעשייה של מקומות האירוח השונים ויש סוגי אירוח שונים שמוצעים למטיילים. "פעם היה ברור מה זה מלון ומה זה הוסטל, היום הגבול הזה לא ברור, יש הרבה פתרונות מגוונים - למשל מקום אחד שמציע מגוון רחב של חדרי אירוח מחדר עם 12 מיטות קומותיים ועד דירת אירוח מפנקת ואפילו סוויטה לירח דבש".