כנס Travel&Tech
"סוכני נסיעות חייבים כלים טכנולוגיים כדי להצליח ולהיות רלוונטיים"
אייה מגן, מנכ"לית תלמה נסיעות ותיירות בכנס Travel&Tech: "היום בו עובדים יזמינו נסיעות עסקיות אינו רחוק - ובלתי נמנע. מטרתנו היא לתת לכל לקוח על שולחן העבודה מערכת המותאמת לצרכיו"
"סוכני נסיעות חייבים כלים טכנולוגיים רבים כדי להצליח ולהיות רלוונטיים", כך הדגישה אייה מגן, מנכ"לית תלמה נסיעות ותיירות – העוסקת בין היתר גם בתיירות עסקית, בכנס Travel &Tech של כלכליסט ובנק לאומי.
לדבריה, "קיימים כלים לניבוי וחיזוי של מחירי טיסות ואנו עובדים כל הזמן על הפיתוח, אך איננו עוסקים בבנאליה ובמה ששגרתי, אנו אוהבים אתגרים בסוכנות תלמה. קיימות כיום מערכות אונליין שמיועדות לחברות עסקיות שמיועדות לאפשר לעובדים להזמין נסיעות ללא סוכן. ועדיין, דווקא ישראל נמצאת רחוק מאחור בכל הקשור באימוץ המערכות הללו - רק שלושה אחוזים מהעסקאות בחברות העסקיות שקשורות בנסיעות, מבוצעות ללא סוכן. עבור ענף סוכני הנסיעות זה כמובן גן עדן, אך אנו דווקא רוצים להוביל בתחום זה".
לדברי מגן, היום בו עובדים יזמינו נסיעות עסקיות אינו רחוק - ובלתי נמנע. "מטרתנו היא לתת לכל לקוח על שולחן העבודה מערכת המותאמת לצרכיו, כי זו שאלה של זמן עד שזה יקרה בכל מקרה. ומעבר לכך, קברניטים של חברות עסקיות גדולות מגדירים נסיעות עבודה כאסטרטגיה עסקית. כיום מדובר בכלים נגישים, יעילים ונוחים המאפשרים לעובד לבצע הזמנה לבד. ומעבר לכך, אנו שואפים ליצור עבור הלקוחות שלנו סט של ערכים שמותאמים להם".
מטבע הדברים, הזמנה ממוחשבת של נסיעות עסקיות מייתרת את סוכן הנסיעות, אך לא לפי מגן. לדבריה, "כיצד אנו מייצרים ערכים נוספים עבור אנשי עסקים ועובדים בחברות שיוצאים לנסיעות עסקיות? התשובה היא דאטה, מידע, ייצור של שותפויות אסטרטגיות. תארו לעצמכם עובדת בחברה שיוצאת לנסיעה עסקית, מזמינה מלון בעצמה, טיסה בעצמה, ואז היא מקבלת מסוכן הצעה להפוך את הנסיעה הזו לחופשה קצרה, הסוכן מציע למשל כרטיסי טיסה עבור הבעל של העובדת, כרטיסים לאופרה, הזמנה למסעדה מצוינת, ופרטי הקשר של בייביסיטר, כי מדובר בתמונה כוללת. ואז אנו מובילים, לא מובלים, ואנו נותרים גם רלוונטיים בענף העובר כל הזמן שינויים תמידיים".