כנס Travel&Tech
מנכ"ל משרד התיירות: "הבנו שאפשר לפתח בנגב מודל בהשראת אתרי הסקי של אירופה"
לדברי אמיר הלוי, התוכנית לפיתוח הנגב כבר מניבה פירות כאשר מאז תחילת הפעילות מספר התיירים עלה באתר תמנע מ-60 ל-1,500 בשבוע; "הבעיה היחידה שלנו היא מחסור בחדרי לינה באיזור"
"אחד השינויים המשמעותיים ביותר שעשינו קשור בפיתוח התיירות בנגב" - כך אמר היום (ג') אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות במסגרת כנס Travel&Tech של כלכליסט ובנק לאומי. "כבר מאז ימי בן גוריון מדברים על זה. בסוף מדובר ב-60% משטח המדינה שמאכלס רק 6% מהתושבים. הבנו שאפשר לפתח פה מודל בהשראת אתרי הסקי באירופה כאשר המטרה היא להציע לאירופים אלטרנטיבה חורפית, שיוכלו בחודשים הקשים של החורף באירופה להגיע תוך 4 שעות טיסה לחופשה בשמש מובטחת, מדבר ידידותי, אטרקציות שונות כמו ספורט אקסטרים, יוגה במדבר, רכיבה על גמלים ועוד".
- ראש החטיבה העסקית בלאומי: הבנקים בישראל צריכים לעסוק בתחום הביטוח
- שלושה נתונים חשובים על ענף המלונאות הישראלי
- הקורקינטים הרגו את קו האוטובוסים התיירותי של תל אביב
לדבריו של הלוי, "התוכנית לפיתוח הנגב כבר מניבה פירות. אפשר לראות זאת בפארק תמנע שהוא מנוע מרכזי שנהנה מהתוכנית ומספר התיירים בפארק קפץ מ-60 ל-1,500 בשבוע". עוד אמר: "אני מקווה שבקרוב תהיה הבנה שלא מספיק להעביר את בסיסי צה"ל לדרום, אלא שיש צורך גם בפיתוח מקורות פרנסה כמו צימרים, מלוניות ועסקים נוספים שיכולים גם לתת מענה למשפחות שעוברות דרומה וגם לסייע בפיתוח האיזור. גם מסעדות קשה מאוד למצוא ואנחנו מקווים ששיתופי הפעולה שיש לנו כיום עם הבנקים ועם הרשות לחדשנות יניבו פתרונות לסוגיות הללו".
הלוי דיבר על הקווים שמאפיינים את עולם התיירות החדש: "בשנים האחרונות כולנו חשים את המהפכה - הרבה פחות קבוצות, יותר תיירות של בודדים שתוך כדי חופשה כבר מזמינים את החופשה הבאה. אחרי הרבה שנים של קיפאון בשוק הזה הבנו שיש צורך בשינוי גדול הן מבחינת תקציב והן מבחינת אסטרטגיה. וכך, אם 30 שנה אחרי הקמת המדינה הגענו למיליון תיירים ובשנת 2017 חגגנו הגעה ל-3 מיליון, כיום ב-2019 אנחנו עומדים על 4.5 מיליון תיירים", אמר הלוי. "אף אחד לא חלם על מספרים כאלה של תיירים שמפוצצים את שדה התעופה בן גוריון, אלה מספרים דימיוניים לעומת מה שציפינו. בשלוש השנים האחרונות עלינו מ-250 אלף תיירים בחודש ל-450 אלף בחודש". לדבריו, נתב"ג מתמודד בהצלחה עם עומסים מטורפים של תיירים שנחשבו פעם לדמיוניים.
הלוי תיאר כי השינוי נעשה בעיקר בעקבות שינוי אסטרטגי בתוך משרד התיירות. "כל כך הרבה שנים דיברו על הולילנד, על המקומות הקדושים ובכך למעשה כיוונו לקהל מאוד ספציפי שרוצה להגיע פעם בחיים להסתגף לפני המוות. אחרי ניסיון לקמפיין הומוריסטי שעלה לפני שש שנים ונכשל - הבנו שעלינו להתעשת. נכנסנו לערוצים חדשים, כמובן במקביל למהפכת השיווק בעולמות הדיגיטל וכן ביצענו שינוי ארגוני ויצרנו תפקיד של מנהל מותג שמביא עמו שינוי תפיסתי משמעותי. בנוסף אסור לשכוח שערוץ השיווק ההכרחי שאין בלתו הוא חברות התעופה. בשילוב של כל המרכיבים הללו הצלחנו להביא לשינוי המגמה".