יורחב החוק לאיסור פרסומות והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון
החל מהבוקר ייכנסו לתוקפן הוראות נוספות בנוגע לקידום מוצרים של חברות טבק וניקוטין. בין היתר תיאסר מכירת צעצועים וממתקים בצורת סיגריה
החוק לאיסור פרסומות והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון נכנס לשלב השני.
- שבדיה התקרבה עוד צעד לעבר הפיכתה למדינה נטולת סיגריות
- סן פרנסיסקו נגד עישון: תיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות
- הכנסות המדינה ממיסוי מוצרי טבק: 6.1 מיליארד שקל ב-2018
החל מהבוקר (ב') ייכנסו לתוקפן הוראות נוספות בנוגע לקידום מוצרים של חברות טבק וניקוטין. שלב זה נוגע לנושא מניעת החשיפה של ילדים לעולם העישון והוא כולל איסור מכירת מסטיקים, ממתקים וצעצועים בצורת סיגריות.
הקנס על הפרת האיסור למכור סיגריות צעצוע או מסטיק בצורה סיגריה עומד על 75 אלף שקל לאדם פרטי וכ־150 אלף שקל לחברה. שימוש בדמויות או צמחים בפרסום סיגריות יגרור קנס של 226 אלף שקל לאדם פרטי ו־500 אלף שקל לחברה.
מדובר בפעימה השנייה של החוק לאיסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, שנכנס לתוקף במרץ החולף וקבע כי על סיגריות אלקטרוניות יחולו כל ההגבלות וההוראות שחלות על סיגריות רגילות, כולל איסור שימוש במקומות ציבוריים, חובת ציון האזהרה על האריזה ואיסור מכירה לקטינים. החל ממרץ נאסר גם לפרסם סיגריות אלקטרוניות ומתקני אידוי באתרי אינטרנט, טלוויזיה ורדיו. בתום שנה מפרסום החוק, בינואר 2020, ייכנס לתוקף השלב הסופי והאחרון לחוק המעודכן ויתבצע מעבר לחפיסות אחידות בצבע ירוק זית, תיאסר הצגה למכירה של מוצרים ויעלה גודל האזהרות על חפיסות מוצרי טבק מ־30% ל־65%. חצי שנה לאחר מכן תיכנס לתוקף חובת החברות להגשת דיווח בנוגע לרכיבי המוצרים וחומרים שנפלטים בעת השימוש.