המשבר הניהולי ברכבת הקלה הולך ומחריף
המנכ"ל הבא של נת"ע יצטרך גם לשקם את היחסים בין הנהלת החברה לדירקטוריון וליו"ר רם בלינקוב
חברת נתיבי תחבורה עירוניים סובלת בשבועות האחרונים ממשבר ניהול שהולך ומחריף. הפרישה של המנכ"ל יהודה בר און, שעליה הוא הודיע לפני כחודש וחצי, זעזעה את השדרה הניהולית הבכירה של הארגון והובילה אותה לשלוח מכתב בהול לשרי האוצר והתחבורה שבו הם מבקשים לדאוג לכך שבר און יישאר בתפקידו וכן מביעים חשש לגבי יכולתה של החברה, במצב העניינים שנוצר, לעמוד בלוחות הזמנים של העבודות שהיא אחראית על קידומן. מי שחתום על המכתב, שנשלח לפני כשלושה שבועות היו עשרת הסמנכ"לים של החברה.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" בלינקוב מאוד לא אהב המכתב ותקף בחזרה את הסמנכ"לים במכתב תשובה שבו כתב כי "פנייתכם לשר האוצר ולשר התחבורה במקום לדירקטוריון החברה, אשר לו הסמכות והאחריות על החברה, מעידים באופן מטריד ביותר על היעדר הבנה והכרה בסמכותו ותפקידו של הדירקטוריון וכן על התעלמות מכללי ונהלי ממשל תאגידי".
במצב הזה, שבו התערעו היחסים בין הדירקטוריון לבין הנהלה הבכירה, נראה כי המנכ"ל החדש שימונה לנת"ע יצטרך לא רק להיכנס במהירות לפרויקטים הגדולים שהיא מבצעת — ושלדברי שר התחבורה ישראל כץ היא עומדת בלוחות הזמנים שלהם — אלא גם לאושש את השדרה הניהולית בחברה ולשקם את היחסים בינה לבין הדירקטוריון.