חיים סבן מעמיד את יוניוויז'ן למכירה
רשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הספרדית, שהגיעה לשווי הגבוה ביותר מתחילת דרכה דווקא לאחר תקופה לא יציבה, הודיעה שהחלה לבחון אפשרויות אסטרטגיות - כולל מכירה אפשרית של החברה; זאת על רקע השיפור ברייטינג והצלחת חברות תקשורת אחרות, בראשן וולט דיסני
- חיים סבן קונה את פאנוויז'ן וסים וידיאו ב-622 מיליון דולר
- חיים סבן פורש מתפקידו כיו"ר ערבי ההצדעה בארגון ידידי צה"ל בלוס אנג'לס
- הסברו רוכשת מחיים סבן את הפאוור ריינג'רס ומותגים נוספים בחצי מיליארד דולר
"לאחר שנה מוצלחת תחת ההנהגה של צוות ההנהלה החדש שלנו, כולל התמקדות מחודשת בחטיבת התקשורת המיועדת לדוברי הספרדית, התברר לנו שהשווי האסטרטגי של יוניוויז'ן הוא גבוה מכפי שהיה אי פעם", נמסר בהודעה.
ההחלטה לבחון מכירה אפשרית התקבלה על רקע שיפור ברייטינג בחלק מהשווקים המאתגרים יותר וההצלחה של חברות תקשורת אחרות, בראשן וולט דיסני.
במקביל, חברות טלקומניקציה עם אינטרסים בתחומי המדיה כמו AT&T וחברות טכנולוגיה המעוניינות להגדיל את היצע התכנים שלהן כמו פייסבוק, נתפסות כקונות פוטנציאליות של יוניוויז'ן.
בכל זאת, ההכרזה התפרסמה לאחר תקופה לא יציבה בחברה, שכללה עזיבה של בכירים, כולל מינויו בשנה שעברה של וינס סנדוסקי שהחליף את רנדי פאלקו בתפקיד המנכ"ל, שפרש כשנה לפני סיום החוזה שלו.
יוניוויז'ן הפכה לחברה פרטית בהובלת קבוצת משקיעים, ביניהם סבן קפיטל של חיים סבן, מדיסון דירבורן פרטנרס ו-TPG קפיטל ששילמו עבורה 12.3 מיליארד דולר ב-2007.
היא הגישה תשקיף לקראת הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) ב-2015 אך בשל הימנעותם של משקיעים מחברות עם חובות גבוהים העדיפה לסגת מהתכנית.
ב-2017 דחתה החברה הצעת רכש שהגיש טייקון הכבלים ג'ון מאלון, שהעניקה לה שווי של בין 13.5-15 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
באפריל מכרה החברה את גיזמו מדיה גרופ (Gizmodo Media Group) אותה רכשה ב-2016, לחברת הפרייבט אקוויטי דרייט היל פרטנרס.
"יוניוויז'ן היא חזקה מבחינה אסטרטגית, תפעולית ופיננסית, הודות להתמקדות בקהל הליבה שלנו", מסר סנדוסקי. "בשנה האחרונה צברנו מומנטום על ידי מכירת נכסים שאינם קשורים לעסקי הליבה שלנו, חיזקנו את התכניות שלנו, השגנו חוזי הפצה ארוכי טווח ורכשנו זכויות לשידור אירועי ספורט".