חוקי הקורקינט של ת"א קורצים לערים נוספות
אזורי חניה מוגבלים וצמצום הרעש: רמת גן וירושלים צפויות לאמץ את תקנות הקורקינט שייכנסו לתוקף בת"א בעוד חודש
היום (ב'), יום יציאת בני הנוער לחופשה, נכנסות לתוקף התקנות אשר מסדירות רכיבה על קורקינט חשמלי ואופניים חשמליים. על פי עיקרי התקנות, רק בני 16 ומעלה יוכלו לרכוב על הקורקינט החשמלי ועל האופניים החשמליים. הרוכבים יחויבו לחבוש קסדה ולעבור מבחני תאוריה מיוחדים.
- הקורקינטים השיתופיים מגיעים לאילת ולים המלח
- ת"א: מתווה הקורקינטים ייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט; הזכיינים יגישו השגות
- גם בלמ"ס מאשרים: זינוק חד בנפגעי תאונות קורקינט ואופניים חשמליים
בכל מקרה, הרכיבה על אופניים, קורקינט ואופניים חשמליים אינה מותרת על מדרכות, אלא רק בכבישים ובשבילים ייעודיים — ובנוסף לכך בעוד חודש בדיוק צפויות להיכנס לתוקף תקנות השימוש בקורקינט של עיריית תל אביב, הקובעות בין היתר כי כל מפעיל יוכל לפרוס עד 2,500 כלים, אזורי החניה של הקורקינטים יוגדרו על ידי העיריות, הקורקינטים לא יוכלו להשמיע את צלילי האזעקות שלהם בשעות הלילה וכדומה.
תל אביב היא העיר הראשונה שפועלת לצמצום המטרד שהקורקינטים מסבים להולכי הרגל, ונראה כי ערים אחרות עשויות ללכת בעקבותיה. ברמת גן הסמוכה למשל מדגישים כי בספטמבר הקרוב תבצע העירייה מהלך דומה לזה שנקטה עיריית תל אביב, כלומר בשטחי רמת גן יוקצו שטחים מיוחדים לחניה של קורקינט. עיריית רמת גן תפנה בקרוב אל חברות הקורקינט השיתופי הפועלות בשטחה כדי לקבל מידע על היקפי פעילותם, ותקבע בהתאם להם כללי הפעלה ש"נלמדים מעיריית תל אביב". בנוסף היא צפויה להקים בקרוב מתקנים מיוחדים להטענה של הקורקינטים השיתופיים, מה שערים אחרות טרם ביצעו.
ירושלים מגובשת בימים אלה מדיניות עצמאית לשימוש בקורקינטים ברחבי העיר. לפי עיריית ירושלים, המדיניות כוללת "תנאים ומסגרת ליחסים עם החברות שקיבלו היתר להפעלת השירות בירושלים". בפתח תקווה מדגישים כי העירייה צפויה להסתמך על המודל התל־אביבי. "עיריית פתח תקווה אכן מקדמת את השימוש בקורקינטים לרווחת התושבים, ואנו בהחלט נשמח ללמוד מניסיונן של ערים אחרות, ובמיוחד מתל אביב, אשר למדה את הנושא באופן מקיף", אומרים בעירייה. עם זאת, הם מדגישים כי "בשלב זה אנו עדיין בשלבי למידה ולא בשלבי חקיקה".