נשארים על הקרקע: התגלתה עוד תקלת תוכנה מסוכנת בבואינג 737 מקס
הדגם הפופולרי של החברה עדיין מקורקע מאז מרץ, בעוד נמשכת חקירת שתי התרסקויות שנבעו ככל הנראה מליקוי בטייס האוטומטי; עתה התגלה ליקוי תוכנה נוסף, עמו התקשו טייסים להתמודד בסימולציות - מה שצפוי להאריך את החקירה והקרקוע. בואינג: הנושא בטיפול
תקלה חדשה התגלתה במערכת המחשב של מטוסי בואינג 737 מקס, שצפויה לדחות את חזרתו של המטוס לפעולה בחברות תעופה בעולם - כך מסרו ל-CNN מקורות המקורבים לנושא.
- משבר ה-737: בואינג שוקלת לשנות את שם המטוס
- צרות לבואינג: כשל במערכת הכיבוי של הדרימליינר מפחיד את הטייסים
- בואינג ידעה על תקלה בנורת אזהרה אך דחתה את הטיפול בה
לדבריהם, שורה של טיסות סימולטור שנועדו לבחון את התוכנה של בואינג חשפה את התקלה החדשה. המטוסים, שנחשבים לנמכרים ביותר של החברה, קורקעו במרץ לאחר שתי התרסקויות - טיסה של ליון אייר וטיסה של אתיופיאן איירלינס - שארעו בתוך חמישה חודשים וגרמו למותם של 346 אנשים.
נסיבות ההתרסקויות עדיין נחקרות, אך דו"חות ראשוניים בעניין הצביעו על כך שמערכת הייצוב החדשה היא שגרמה לשני המטוסים להיכנס למצב צלילה עליו הטייסים לא הצליחו להתגבר. בתגובה, הבטיחה בואינג שתתקן את הליקוי כך שלא יגרום לסיכוני בטיחות.
ואולם, במבחני הסימולטור גילו החוקרים תקלה שעלולה לדחוף את חרטום המטוס לעבר הקרקע בהפעלת טייס אוטומטי בנסיבות טיסה ספציפיות, ולסכן את יושביו. בשלב זה לא ברור אם לליקוי החדש יש קשר לתאונות האמורות. על פי אחד המקורות, התקשו הטייסים לתקן במהירות את תנועת המטוס בסימולטור לאור התקלה החדשה, מה שמייצר סיכון שמחייב מענה.
מהנדסי בואינג עובדים על תיקון הליקוי החדש. "הבטיחות של המטוסים שלנו עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. לפי בואינג, מנהל התעופה הפדרלי (FAA) "זיהה דרישה נוספה שביקשו מהחברה לפתור באמצעות השינויים בתוכנה שהחברה מפתחת בשמונת החודשים האחרונים". עוד הוסיפו כי הם מסכימים עם הבקשה ועובדים על התוכנה הבעייתית.
לאחרונה התגלה עוד ליקוי במטוסי בואינג, שנוגע למערכת הכיבוי של ה-787 דרימליינר, מוצר חשוב ביותר עבור היצרנית האמריקאית. במקרה זה, לא קורקעו המטוסים אך חברות התעופה הונחו לבצע שינויים בנהלי התחזוקה.