$
פרסום ושיווק

שופרסל מתהדרת במכירת חמאה במחיר נמוך מהמפוקח, אך למעשה מחוייבת לו

הרשת טוענת כי היא עושה מאמצים להורדת יוקר המחיה באמצעות ייבוא מהולנד של חמאה ומכירתה במחיר נמוך מהמפוקח, אך למעשה זה המחיר שלו התחייבה כשקיבלה יבוא פטור ממכס

נורית קדוש 09:1725.06.19

רשת המזון הגדולה בישראל, שופרסל, הוציאה הודעה אתמול שלפיה היא מתהדרת במכירת חמאה של המותג הפרטי ב־3.8 שקלים ל־100 גרם, מחיר הנמוך מהמחיר המפוקח של חמאה.

 

 

 

המנכ”ל איציק אברכהן אף הגדיל והוסיף כי “במסגרת מאמצי שופרסל להורדת יוקר המחיה בישראל באמצעות המותג הפרטי, זיהינו את הצורך והביקוש ההולך וגובר למוצרי חמאה, ובחודשים האחרונים פעלנו ליבוא ישיר של חמאה הולנדית משובחת שתימכר לצרכנים במחיר נמוך ממחיר הפיקוח”.

 

חמאה של המותג הפרטי של שופרסל. מחיר מקסימלי של 3.8 שקלים ל־100 גרםֿ חמאה של המותג הפרטי של שופרסל. מחיר מקסימלי של 3.8 שקלים ל־100 גרםֿ צילום: דני לרנר

 

אלא ששופרסל כלל לא מתחשבת בצרכנים ומפחיתה עבורם מחירים. הרשת פשוט נאלצת למכור חמאה שייבאה מהולנד במחיר הנמוך מזה שגובות המחלבות המקומיות, כיוון שאלה תנאי המכרז ליבוא חמאה בפטור ממכס שלהם היא התחייבה.

 

משרד הכלכלה קבע כי “במקרה שתימצא חריגה במחיר המכירה של החמאה, רשאית ועדת המכסות (הפטורות ממכס — נ”ק) לשלול את יתרת הרישיון של היבואן לאותה השנה, והיבואן לא יהיה זכאי למכסות בשנה שלאחר מכן”. מאז פרסום המכרז עודכן צו הפיקוח על המחירים, וכיום מחירה של חמאה עומד על 3.94 שקלים ל־100 גרם.

 

שופרסל היתה הזוכה המרכזית במכרז עבור קבלת מכסות פטורות ממכס. לשאלת “כלכליסט” האם יכולה היתה שופרסל לעדכן את מחיר החמאה בהתאם לצו המחירים החדש, השיבו במשרד הכלכלה כי המחיר המקסימלי עומד על 3.8 שקלים ל־100 גרם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x