FINTECH 2019
אלון חורי: "לחברות האינשורטק יתרון משמעותי בהתאמה אישית ללקוחות שלהן"
מייסד משותף וcto בחברת Next Insurance, אמר בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG כי "אפשר לומר שחברות האינשורטק צומחות בקצב מאוד מרשים, הצפי הוא שב-2019 ההשקעות בתחום יגיע ל-2 מיליאד דולר"
"כשמדבים על אינשורטק הדבר הראשון שקופץ לראש זה צורת החשיבה הבאה: לספק את השירותים אונליין בצורה פשוטה ונגישה, בכל שעה, בלי סוכן ומכל מקום, בים, בית קפה או משרד", אמר אלון חורי, מייסד משותף וcto בחברת Next Insurance, בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG.
לדבריו, "כשיש סוכן הוא יודע להסביר דברים, לענות באופן ספציפי על שאלות של הלקוחות ועוד ועל כל החסמים האלה אנחנו צריכים להתגבר כשאנחנו מספקים את שירות הביטוח באונליין. בעצם מה שאנחנו מנסים לעשות בעולם הביטוח זה מה שקרה בשנים האחרונות בעולם הבנקאות".
אז איך מספקים את הפשטות והנגישות? חורי הסביר כי השימוש בדאטא הוא היתרון המשמעותי שיש לחברות האינשורקט על פני חבורת ביטוח מסורתיות. "לחברות המסורתיות יש פחות דאטא על איך מגיעים הלקוחות, מה עלויות הרכישה שלהן וכו'. לנו יש את האפשרות להשתמש בדאטא שיש לנו כדי ליעל תהליכים ולשפר בזמן אמת את המסלול שעובר המשתמש ובכך אנחנו ממנפים את היכולת שלנו לעבוד באופן ישיר מול הלקוחות".
מבחינת שיפור חווית לקוח, חורי הסביר כי לחברות האינשורטק יתרון משמעותי בהתאמה אישית ללקוחות שלהן. "למשל בארצות-הברית יש 50 אלף צלמים שכולם צריכים ביטוח. אנחנו רואים בערך 10 צלמים ביום מה שמאפשר לנו להכיר את האוכלוסיה הזו היטב, לדעת מה הרגלי הצריכה שלהן, לעשות תמחור נכון ולשפר עבורם את חווית המשתמש".
"מעבר למימד של שיפור חווית הלקוח, חברות האינשורטק הן עסקים בפני עצמן והן צריכות להרוויח ומבוססות על מודלים עסקיים". חורי מסביר כי עצם העובדה שישנה אפשרות "לנתר חווית משתמש מקצה לקצה מאפשרת לנו לעשות חישוב יותר נכון של החזר ההשקעה ולשפר את היכולת שלנו לצמוח יותר מהר ובצורה רווחית יותר. דבר נוסף שמביא את חברות הינשורטק לחסוך עלויות בצורה משמעותית הוא שכל המידע נמצא בענן ועלויות ה-IT נמוכות הרבה יותר מה שמוזיל עלויות ומאפשר מחיר טוב יותר".
"אחד השימושים הגדולים שאנחנו עושים בדאטא זה לקחת את הנתונים שיש גם לחברות הביטוח המסורתיות ובאמצעות אלגוריתמים סטטיסיטים להשתמש בהם אחרת. בבסיס של כל חברת ביטוח יש שאלון שכולם משתמשים בו, אבל לנו יש גם מידע על התנהגות המשתמשים - אם למשלש משתמש מבקש הצעת מחיר אחת עם נתונים מסויימים ואז מבקש הצעת מחיר אחרת ומזין בה נתונים אחרים אנחנו יכולים לדעת את זה ולנבא עוצמות סיכון שונות. כמו כן יש לנו מידע שנובע מהתממשקויות עם מאגרים שונים - אני יכול לגלות מה הדירוג של העסק, לעשות בדיקות רקע, לדעת אם היו בעבר פשיטות רגל וכו'. לפי המידע שנאסף אנחנו מחלקים את המבוטחים שלנו ל-10 קבוצות סיכון כאשר ההבדל בין הנמוכה ביותר לגבוה ביותר יכול להיות של 70%.
"באופן כללי אפשר לומר שחברות האינשורטק צומחות בקצב מאוד מרשים, הצפי הוא שבשנת 2019 סך כל ההשקעות באינשורטק יגיע ל-2 מיליאד דולר ואפשר בהחלט להיות גאים כיוון שישראל כבר הפכה להיות מובילה עם קרוב ל-60 חברות סטראט-אפ בתחום", סיכם חורי