$
שווקי חו"ל

הדיזל גייט עדיין כאן: דיימלר מפרסמת אזהרת רווח

יצרנית הרכב הגרמנית מציינת כי הטיפול במכוניות הדיזל וההתמודדות עם דרישות הרגולטור הגרמני צפויות לגרור הוצאות של מאות מיליוני יורו; דיימלר צופה לשנת 2019 קיפאון ברווח התפעולי, שיישאר זהה לנתוני 2018

שירות כלכליסט 11:5624.06.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

דיימלר מפרסמת אזהרת רווח - והמניה מאבדת גובה בפרנפורט: יצרנית מכוניות מרצדס (שהיא גם יצרנית המשאיות הגדולה בעולם) דיווחה שתוצאות הרבעון השני שלה  צפויות להיפגע מבעיות הקשורות למנועי הדיזל ביחידת מרצדס-בנץ של הקבוצה.  

לפי ההודעה, החברה צפויה לרשום בדוח הרבעוני הוצאה גדולה של מאות מיליוני יורו (high three-digit million"") על המשך הטיפול בעניינים הקשורים לפרשת הדיזל גייט, בעיקר מול הרגולטורים בגרמניה. דיימלר בנץ צופה עתה שהרווח התפעולי השנתי יהיה בסביבת נתוני 2018 ויעמוד על 11.1 מיליארד יורו, מול תחזית קודמת לעלייה קלה ברווח התפעולי.

 

דוחות הרבעון השני של החברה יתפרסמו ב-24 ביולי, והם יהיו הדוחות הראשונים תחת המנכ"ל החדש אולה קאלניוס (Ola Kallenius). דיימלר קיבלה ביום שישי הוראה מרשות הרכב הגרמנית לבצע ריקול של 60 אלף מכוניות מדגמי מרצדס עם מנועי דיזל לצורך פיתרון השפעת הרכיבים הטכנולוגיים הקיימים שזוהו בבדיקות כבעלי השפעה על נתוני הזיהום של המנועים (באופן שמוריד את נתוני הזיהום).

 

ממשרד התחבורה הגרמני אף נמסר כי הם מרחיבים את החקירה לדגמים נוספים. דיימלר נמצאת תחת חקירות דומות גם בארה"ב ובמדינות נוספות באירופה.

 

באפריל, רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי האשימה את BMW, פולקסווגן ודיימלר בקשירת קשר לחסום שימוש בטכנולוגיה נגד זיהום. באותו הזמן נטען כי דיימלר שימשה כחושפת השחיתויות בפרשה ואמורה הייתה להימנע מתשלום קנסות. לעומת זאת, BMW שמה בצד מעל מיליארד יורו לכיסוי ההוצאות הנלוות. היום (ב') מתוכננת להתקיים פגישה בין נציגי חברות הרכב וממשלת גרמניה לדיון על עתיד תעשיית הרכב המקומית. 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x