מנהלי הגוש הגדול דורשים מהיועמ"ש לעצור את חקיקת סמוטריץ': "מנע את מעשה הנבלה"
המנהלים מביעים התנגדות חריפה להצעת החוק החדשה לדחייה נוספת בפינוי שדה דב, אותה מקדם שר התחבורה, ודורשים את עצירתה; הם מעלים שורת עיוותים לשיטתם בהצעה, שהמרכזיים בהם: לא ניתן יהיה לספק את היקף זכויות הבנייה שיילקחו מהבעלים בקרקע חלופית, וחובת המדינה לפצות אותם בפיצויי עתק
- בין בעלי הגוש הגדול: בוז'י הרצוג, שאול בן אדרת חנן מלצר ורמי אונגר
- הפתרון של סמוטריץ' לשדה דב: השארת מסלול הטיסה, ופיצוי הגוש הגדול בזכויות של אחרים
- מנהלי הגוש הגדול לראש עיריית אילת: "פינוי שדה דב הוא עובדה מוגמרת"
"תכלית החקיקה המוצעת הינה הנצחת קיומו של שדה תעופה בשטח השדה המצומצם לעד או למצער לשנים רבות וארוכות", נכתב בפניית המנהלים המייצגים את בעלי הקרקעות הפרטיות במקום, "חמור מכל, בדרך להשגת מטרה זו היא מאפשרת פגיעה אנושה בבעלי הזכויות בשמם אנו באים, בכך שהיא יוצרת אי ודאות מוחלטת ביחס לפיצוי שיקבלו הבעלים עבור זכויותיהם ואף מאפשרת מצב בו ייגזל מהם אף הפיצוי המינימלי לו זכאי כל אזרח אשר רכושו מופקע לצורכי ציבור".
במכתב מצביעים המנהלים על שורה של עיוותים, לשיטתם, בהצעת החוק. השניים המרכזיים: חוסר האפשרות של המדינה לספק את היקף זכויות הבנייה שיילקחו מהבעלים בקרקע חלופית, כפי שמציע סמוטריץ', וכן שלילה מוחלטת של האפשרות שבית המשפט לא יראה בחוק הפרה של ההסכם – דבר אשר יוביל לחיובה של המדינה בפיצויי עתק, כפי שהתחייב סמוטריץ.
"ענייננו בהצעת חוק שכל כולה זריית חול בעיניים, עושק והתעמרות באזרחים אשר שמו יהבם ונתנו אמונם במדינה, התקשרו עמה בהסכמים מחייבים, הרחיקו לכת בהסכמות אליהן הגיעו עם המדינה, וחרקו שנים שיניים בציפייה שתואיל לקיים חיוביה. והנה משהגיע העת (הנדחית!!) למילוי חובות אלה, הם מוצאים עצמם מנושלים מזכויותיהם ונרמסים ברגל גסה תחת רגליה של הצעת חוק פופוליסטית ובלתי חוקתית בעליל", סיכמו.
אתמול הציגסמוטריץ' את נוסח הצעת החוק שבכוונתו לקדם בשבוע הבא בכנסת, שתכליתה דחיית פינוי השדה בכ-3 עד 5 שנים, תוך מתן זכויות בנייה חלופיות לבעלי הקרקעות, באופן שישמור על זכויותיהם במסגרת הסכמי הפינוי שעליהם הם חתומים עם המדינה. יש לציין כי נכון להיום, בטרם נחקק החוק, מועד הפסקת פעילותו של שדה דב חל עוד 10 ימים בדיוק, ב-1.7.2019.