משרד התקשורת לחברות הסלולר: הפסיקו את ההטעיה בעניין דמי המעבר
המנכ"ל נתי כהן חידד בפני החברות כי הן אמנם רשאיות לגבות דמי מעבר בין חבילות אך זוהי לא חובה, ועליהם לעדכן את הצרכנים ברוח זו; זאת לאחר שהמשרד נחשף לנוהג בו נציגי החברות מציינים בפני הלקוחות כי קיבלו הוראה לגבות את התשלום
מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, הפיץ אתמול (ד') מכתב הבהרה לבעלי הרישיונות הסלולריים, והדגיש כי הם רשאים לגבות דמי מעבר בין חבילות אך זוהי לא חובה, ועליהם לעדכן את הצרכנים ברוח זו.
- נהגים שהשתמשו בנייד שילמו כחצי מיליארד שקל קנסות בחמש השנים האחרונות
- גרטנר: אפל נחלשת בשוק המובייל יותר ממתחריה
- סלקום רשמה הפסד והציגה האטה בהצטרפות מנויים לסלקום TV
משרד התקשורת נחשף לאחרונה לנוהג פסול בקרב חלק מחברות הסלולר המעבירות מידע שגוי בענין דמי מעבר בין סלי שירותים. מבדיקה שערך המשרד ע"י האזנה לשיחות, התברר כי נציגי חברות הסלולר הטעו מנויים כאשר ציינו בשיחות עימם כי משרד התקשורת הורה להן לגבות מהם דמי מעבר בעת מעבר בין סל שירותים.
על פי חוק, חברות הסלולר רשאיות לגבות דמי מעבר, אך אין חובה שכזו. לפיכך הפיץ כהן מכתב הבהרה לבעלי הרישיונות ודרש לחדול מפרקטיקה זו לאלתר, בציינו כי "המשרד רואה בחומרה את התופעה של הטעייה צרכנית באופן מגמתי ומכוון".
סוגיית דמי מעבר אינה עניין חדש, והם נהוגים משהתחילה התחרות וירידת המחירים המאסיבית בענף הסלולר, עם כניסתן של גולן טלקום ו-HOT מובייל. מדובר בדרך נוספת של החברות לשפר את הכנסותיהן ובכך הן מנסות לגרום ללקוחות ותיקים רתיעה ממעבר לחבילה מוזלת יותר.
רוב החברות נוהגות לגבות דמי מעבר במחירים משתנים הנעים על 20-60 שקל, בעוד סלקום הרחיקה לכת וגובה דמי מעבר של לא פחות מ-298 שקלים. בנוסף, החברות אף גובות את התשלום כאשר נגמרת החבילה (בדרך כלל לאחר שנה) והלקוח מחויב לעבור לחבילה חדשה, ולאו דווקא רק כאשר הלקוח מבקש לעבור באמצע החוזה. עם זאת, במקרים רבים מסוג זה ויכוח קצר עם הנציג ואיום בנטישה, יגרום לו לוותר על דמי המעבר, או לפחות על חלקם.