$
דעות

דעה

אילת תקרוס עם סגירת שדה דב? ממש לא בטוח

ירידה קלה במספר האורחים, כפי שצופים באמת ברשתות, הופכת לפיכך להזדמנות, בעיקר של הרשתות הגדולות, להוזיל מחירים, שהרי הישראלים יוצאים לחו"ל בין השאר בגלל המחירים הגבוהים במלונות בארץ

דני שדה 08:1413.06.19
מלונאי אילת הזהירו השבוע מפני קריסת התיירות לעיר בעקבות סגירתו הצפויה של שדה דב ב־1 ביולי. אמרו שהישראלים לא יטוסו מנתב"ג, שאילת פקוקה ולא תעמוד בעומס כלי הרכב שיגיעו ושמאות עובדים במלונות יפוטרו אם התפוסה תצנח – זאת לצד הצורך בשדה תעופה עירוני ולטיעונים על חולים שיוצאים לטיפולים במרכז. אבל אם לשפוט לפי דוחות של רשתות המלונות הגדולות שפועלות באילת, לא בטוח שהן צופות קריסה כלכלית.

 

קחו למשל את ישרוטל. לפי דוחות 2018 שפירסמה, היא מנהלת 19 מלונות, מהם 8 באילת. הרשת מציינת בדוח כי הכנסותיה עמדו על כ־1.44 מיליארד שקל, מהם כ־750 מיליון הכנסות מאילת. הרווח נאמד ב־163 מיליון שקל, והיא חילקה לבעלי המניות דיבידנד של כ־35 מיליון שקל. 

קו המלונות של אילת קו המלונות של אילת צילומים: שאטרסטוק

 

החברה מזכירה בדוח את האפשרות כי הממשלה עשויה לבטל את חוק אזור סחר חופשי החל על העיר, וגם את סגירת השדה ביולי. רק שבדוח החברה מעריכה כי לסגירה תהיה השפעה קטנה מאוד על פעילות הקבוצה כולה.

 

ומה עם פתאל, הגדולה בישראל? גם היא תוכל להתמודד עם ירידה בתפוסות. כ־20% ממלונותיה בארץ נמצאים באילת. לחברה, המעסיקה הגדולה בארץ בענף, לא מעט עובדים זרים, חלקם מסודאן, וחלקם מירדן. ירידה בתפוסה באילת, אם תצריך פיטורי עובדים, תאפשר למלונות לוותר עליהם – שהרי מלכתחילה הם הובאו בגלל מצוקת כוח אדם.

 

ירידה קלה במספר האורחים, כפי שצופים באמת ברשתות, הופכת לפיכך להזדמנות, בעיקר של הרשתות הגדולות, להוזיל מחירים. כי הרי אחת הסיבות העיקריות שהישראלים מעדיפים לנפוש בחו"ל היא שאין להם מספיק כסף לחופשה בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x