דואר ישראל משקיע 20 מיליון שקל במערך המשכיות עסקית
זהו מהלך ראשון מסוגו עבור החברה והפרויקט יבוצע בידי חברת MedOne. מודל השירות שנבחר, DRaaS, נחשב לחדשני מסוגו ומבוסס על מודל ענן
חברת MedOne הודיעה היום (ד') על זכייתה במכרז של חברת דואר ישראל למתן שירותי שיקום מאסון והמשכיות עסקית. היקף הפרויקט כפי שמסרו ל"כלכליסט" גורמים בכירים ב-MedOne צפוי להגיע לכ-20 מיליון שקל.
- כלל ביטוח העבירה את מתקן ההתאוששות מאסון שלה מתל אביב להרצליה
- בנק יהב ומטריקס השלימו פרויקט אחסון והתאוששות מאסון
- המשכיות עסקית בצל האיום האיראני
במסגרת המכרז, תקים חברת דואר ישראל לראשונה מערך המשכיות עסקית, במודל שירות של DRAAS as a Service) (DR, שיאפשר לדואר להמשיך ולהעניק שירות רציף במקרה של אסון פיזי או תקלה במערך המחשוב של החברה.
חברת דואר ישראל תוכל להמשיך להעניק שירות בכל הערוצים, גם במקרה של תקלה במערכת המחשוב, הפסקת חשמל, שריפה, רעידת אדמה ואפילו במקרה של מלחמה ונפילת טילים במרכז המחשוב של החברה.
השירות יכלול, בין השאר, סנכרון רציף של המידע מאתר המחשוב הראשי של הדואר, באמצעות טכנולוגיה CDP (Continues Data Replication), לאתר ה-DR, בענן MedOneClou. במקרה של אסון, כשל או תרגול באתר המחשוב הראשי של דואר ישראל, יעלה לאוויר את אתר ה-DR, מה שיאפשר לחברת דואר ישראל להעניק ללקוחותיה המשכיות עסקית ושירות רציף וסדיר.
עדית חן, סמנכ"ל מערכות מידע וטכנולוגיות בדואר ישראל אמרה: "הדואר הוא גוף עתיר מערכות מחשב ותשתיות, המספקות שירותים ל-8 מיליון לקוחות בשנה, 45 מיליון ביקורים ומאות מיליוני פעולות מחשב בשנה. בנוסף, לדואר מערכות הפועלות 24 שעות ביממה ומקיימות תקשורת אל ומהעולם ומחייבות רציפות שירותית".