מילון כלכליסט

SEO קידום 
צילום: pixabay
 

קידום אתרים לשנת 2019

קידום אתרים במנועי החיפוש באינטרנט הוא אחד מתחומי העיסוק המתקדמים והמרתקים ביותר כיום

בשיתוף seowho 12.06.19

הסיבות לכך רבות ומגוונות, אבל העיקריות שבהן הן העובדה שבניגוד לפרסום הקונבנציונלי בכלי התקשורת הכתובה, הויזואלית והמשודרת, מנועי החיפוש מעניקים הזדמנות שווה לאתרים גדולים וקטנים, פופולאריים ואנונימיים כאחד, להגיע לראש עמודי החיפוש עבור מילות מפתח מקודמות. מקדם איכותי היודע את העבודה, עושה עבודת מחקר נכונה ומכוון את בניית האתר כך שיהיה אתר איכותי, בנוי נכון ומושך מבחינה ויזואלית, יביא את האתר במוקדם או במאוחר לראש רשימת החיפוש. זאת, בתקציב נמוך יחסית ותוך השקעה של זמן, מאמצים ומחשבה בבנייה נכונה של אסטרטגיית הקידום. מהו בעצם קידום אתרים? אילו סוגים של קידום אתרים בגוגל קיימים כיום בשוק? כיצד מתבצע קידום אתרים לשנת 2019 בפועל? כיצד ניתן ליצור קשר עם מקדמים איכותיים, המבינים ומכירים את התחום לעומק ויביאו את אתר האינטרנט שלך למיקום גבוה? בשורות להלן נרחיב מעט את היריעה בתחום המתפתח והדינמי של קידום האתרים וההשפעה שלו על התוצאות העסקיות של עסקים קטנים וגדולים כאחד.



קידום אתרים – מה זה בעצם

קידום אתרים כהגדרתו הינו סך כל האמצעים הפיננסיים, הטכניים והמקצועיים, המושקעים באתר אינטרנט במטרה להביא אותו לראש רשימת החיפוש במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל.

 

אמצעים פיננסיים – סך כל ההשקעה הנדרשת מרגע ההחלטה על בניית אתר אינטרנט ועד לרגע שהאתר מגיע למיקום הראוי בעבור מילות החיפוש השונות המקודמות בו, מתייצב שם ומתחיל להניב רווחים לבעלי האתר, בין אם בצורת רכישת מוצרים ושירותים המוצעים באתר ובין אם בצורת השארת פרטים ליצירת קשר עבור מכירה עתידית. למען הסר ספק – מדובר בהשקעה כספית משמעותית, שיכולה להגיע לעיתים מזומנות לכמה עשרות אלפי שקלים. עם זאת, בהשוואה לתקציבי הפרסום הענקיים שגופים עסקיים וחברות משקיעים בפרסום באמצעי התקשורת השונים, מדובר בסכומים זעומים יחסית ההופכים את הבנייה והקידום של אתר אינטרנט לנגישה גם לעסקים בינוניים ואפילו לעסקים זעירים עם תקציבי פרסום דלים. בנוסף, חשוב להדגיש כי עצם ההגעה של האתר למקום גבוה בביטוי אחד או יותר, אינה אומרת שהגיע הסוף להוצאות. כעת, הגיע הזמן לשפר את האתר, לעבות את התכנים ולעשות כל מה שנדרש על מנת לשמור על המיקום, ולשפר אותו במידת האפשר.

 

אמצעים טכניים – כלל האמצעים המשפרים את הנגישות של הגולשים לאתר. מהירות גלישה גבוהה, התמצאות קלה באתר וכן הטמעת קודים שונים באתר במטרה לאתר לקוחות פוטנציאליים ולעשות להם רימרקטינג, קרי פרסום חוזר המזכיר להם את הנוכחות של העסק ואת העובדה שאי פעם בעבר הקרוב, הם התעניינו במוצרים ובשירותים שהאתר מציע.

 

אמצעים מקצועיים – כאן באה לידי ביטוי המקצועיות של המקדמים והמעקב המתמיד שלהם אחרי טרנדים מובילים בתחום, כמו גם שינויים ועדכונים שמנועי החיפוש השונים, וגוגל בראשם, מבצעים מעת לעת. בזמן כתיבת שורות אלה, נכנס לתוקף עדכון חדש וגדול של גוגל, אשר איננו מובן די צרכו, אבל ברור שהוא עומד להשפיע על הדירוג של מרבית האתרים, לטובה או לרעה. ככל שהמקדם המקצועי ייטיב ללמוד את הבעיות הקיימות באתר מצד אחד ולהכיר את היתרונות שלו מצד שני, כך יגדלו הסיכויים של האתר להגיע למיקומים גבוהים ולפנות בצורה ממוקדת בדיוק לקהל היעד שעבורו נבנו המוצרים או השירותים שהאתר מציע. אמצעי נוסף וחשוב, הוא בניית הקישורים לאתר, הן מאתרים שונים ואליהם והן בניית מערכת הקישורים הפנימיים באתר. גם כאן, רמת המקצועיות עשויה לשפר את התוצאות של האתר בגוגל.

 

השקעה נכונה של האמצעים, מאפשרת לעסק להגיע במהירות יחסית לראש רשימת החיפוש במילות החיפוש ולהניב רווחים לבעלי האתר.

 

צילום: pixabay

 

סוגים שונים של קידום – קידום אורגני וקידום ממומן

הקידום האורגני של אתר אינטרנט פירושו השקעה של זמן, מחשבה וגם לא מעט ממון, במטרה להביא את האתר למקום גבוה בדפי החיפוש של גוגל, בביטויים הרלבנטיים לעסק. וזאת, תוך הימנעות מתשלומים עבור הצבת האתר באופן מלאכותי בראש העמוד. יש החושבים כי קידום אורגני איננו כרוך בהוצאות, אבל ההיפך הוא הנכון. לעיתים קרובות, ההשקעה הכספית באתר היא גבוהה, גם כשמדובר בקידום אורגני. ביצוע שיפורים באתר, כתיבת תכנים וכן עבודה על הצד הוויזואלי של האתר, דורשים השקעה לא מעטה, היכולה להגיע לכדי אלפי שקלים בחודש. בתחומים תחרותיים במיוחד, כדוגמת התחום הפיננסי על כל היבטיו, ההשקעה אפילו גבוהה יותר. עם זאת, ההשקעה הזאת משתלמת שכן אתר המגיע לראש הרשימה בחלק האורגני של דף האינטרנט, הוא בהכרח אתר איכותי שגוגל מצא לנכון לקדם, ושיניב הכנסות גבוהות.

 

קידום ממומן הוא תשלום עבור העובדה שהאתר יופיע בראש הרשימה, במילות החיפוש הרלבנטיות. בעלי האתר משלמים עבור כל הקלקה על האתר וכניסה אליו, המגדילה את הסיכויים לסגירת עסקה. אף שיש החושבים שהכסף קונה הכל וקידום ממומן מייתר את הצורך לשפר את האתר, הרי שמדובר בטעות. ראשית – כיון שגולש המגיע לאתר בעייתי, פשוט לא יסגור שם עסקה ואפילו לא יישאר שם. ושנית, גוגל בודק את איכות האתר, וגובה תשלומים גבוהים יחסית מבעלי אתרים פחות איכותיים המעוניינים להגיע לראש הרשימה.

 

הדרך הנכונה והיעילה ביותר, היא לקדם את האתר במקביל בשתי הפלטפורמות. כך ניתן לנטר טוב יותר את ההתנהגות של הגולשים ולהבין טוב יותר את ההעדפות שלהם.

 

קידום אתרים לשנת 2019 – מה חדש

החידושים של גוגל השנה מתמקדים בשלושה תחומים עיקריים: ראשית – אתרי האינטרנט נדרשים להתעדכן בתדירות גבוהה יותר, אם בעלי האתר מעוניינים לשמור על המיקום שלהם. המשמעות, מבחינת מפעילי האתר, היא הוספה של תכנים בתדירות גבוהה יותר מצד אחד, ושיפור האיכות של התכנים באתר מצד שני. פחות תכנים סתמיים ומאמרי קידום (מאמרי (SEO ויותר מאמרים ותכנים מקצועיים, עם ערך מוסף גבוה לגולש. התחום השני שבו תתמקד גוגל בשנת 2019, הוא שיפור המהירות של האתרים והתחום השלישי הוא החדרה צפויה של האינדקס החדש – מובייל פירסט. המשמעות היא שאיכות האתר בגרסת המובייל שלו היא זאת שתשפיע באופן מכריע על המיקום הכללי של האתר. זאת, בשונה מהמצב כיום, שמעניק חשיבות נמוכה יותר לגרסת המובייל. מדובר בהתאמה של מנוע החיפוש למצב הקיים כיום, שבו רק מיעוטם של הגולשים מגיעים לאתרים באמצעות מחשבים נייחים ורובם המכריע מגיע לשם באמצעות טאבלטים, ובעיקר באמצעות מכשירים סלולאריים.

 

שינוי שמורגש אצל מקדמי האתרים בלבד הוא השינויים שנערכו בגוגל קונסול (או בשמו הקודם כלי מנהלי האתרים של גוגל), וכן בגוגל אנליטיקס. המטרה של השינויים היא לייעל ולשפר את התפקוד והשימוש בשניהם. עם זאת, השינויים הם רק בראשיתם ואין כרגע די נתונים על מנת לאמוד את ההשפעה שלהם. ככלל, השינויים בתחום קידום אתרים אורגני לשנת 2019 מתמקדים בשיפור חוויית הגולש בספקטרום רחב של פרמטרים – שיפור מהירות האתרים (זה המקום להזכיר את דפי AMP, שישפרו ככל הנראה בצורה ניכרת את מהירות הטעינה של האתרים), שיפור התכנים וטיפול נכון בנתונים. גוגל גם תמשיך להוציא מעת לעת עדכונים, שגם הם נועדו לאותה המטרה, באמצעות שיפור והגדלת המגוון בעמודי התוצאות. גוגל תמשיך ותנטר את תנועת הגולשים באתרים, ותוציא עדכונים בהתאם להתנהלות הגולשים ולשינויים שיחולו בהרגלי הגלישה שלהם.

 

אם יש לך עניין לקדם את האתר שלך ולהפיק ממנו תועלת מרבית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של SEOWHO יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בבדיקה ושיפור של האתר, ובשיפור משמעותי של המיקום שלו במנועי החיפוש.

 

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם דודו צבאני בעלים ומייסד של חברת SeoWho קידום אתרים

 

לפרטים נוספים חייגו למספר - 072-390-2343

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות