סאני תקשורת: צמיחה של 12% בהכנסות וברווח התפעולי
יבואנית סמסונג לישראל מסכמת את הרבעון עם הכנסות של 309 מיליון שקל ורווח תפעולי של 23 מיליון שקל; הוצאות שערי חליפין הקפיצו את הוצאות המימון - הרווח הנקי ירד ב-42% ל-8.5 מיליון שקל
סאני תקשורת ממשיכה ליהנות מההשקות של סמסונג: החברה שבשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסמבורג (85%) מסכמת היום (ה') את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 309.2 מיליון שקל, צמיחה של 12.1% בהשוואה לרבעון המקביל.
- סמסונג ממשיכה להדפיס כסף לסאני תקשורת: המכירות צמחו ב-8.5%
- סאני מדווחת על עלייה בהכנסות ברבעון השלישי
- לוקסי יהנה מעליית הערך של פרטנר, ולא מחזיקי האג"ח
החברה מייחסת את הצמיחה בעיקר לעלייה בבכמות המכשירים שנמכרו כתוצאת מהשקה מוצלחת של סדרת מכשירי הסלולר S10 של סמסונג, בנוסף להגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות, לצד הגדלת ההכנסות מתחום האביזרים והחלפים.
הרווח הגולמי צמח ב-5.7% ל- 38 מיליון שקל, מול 36 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר שיעור הרווחיות ירד ל-12.3%, מ-13% ברבעון המקביל. השחיקה ברווחיות הגולמית נבעה משינויים בתמהיל המוצרים שנמכרו, והן משחיקת הרווחיות בקטגורית החלפים והאביזרים.
הרווח התפעולי של החברה עלה ב- 11.7% ל-23 מיליון שקל (רווחיות של 7.4%), לעומת 20.5 מיליון שלק (7.5%) ברבעון המקביל. ה-EBITDA עמד על 27.1 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה רשמה סאני תקשורת רווח נקי של 8.5 מיליון שקל (2.8% רווחיות) בהשוואה ל-14.7 מיליון שקל (5.4%) ברבעון המקביל, ירידה של 42%. הירידה מיוחסת בין היתר להפסדי שערי חליפין בסכום של 6.7 מיליון שקל, ועלייה חדה בהוצאות המימון נטו ל-11.6 מיליון שקל, לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מנכ"ל סאני תקשורת משה פרי אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי החברה חווה ביקושים חזקים של מכשירי הסלולר מסדרת ה-A אשר הושק במהלך חודש אפריל: "החברה צופה שנתחי השוק שלה בשוק הפתוח של הסלולר בישראל יעלו בצורה משמעותית". עוד אומר פרי שבמהלך הרבעון המשיכה החברה לשמור על הובלת השוק עם נתח של כ-50% מהמכשירים. "השקת הגלאקסי 10 הייתה מוצלחת ואנו מזהים שקיים ביקוש גובר למכשירי פרימיום בשוק הישראלי".