בדרך להפרטה, נמל אשדוד מעדיף מנכ"ל בעל ניסיון בורסאי
דירקטוריון הנמל אישר השקעה של 412 מיליון שקל בציוד לרציפים - לקראת הפתיחה של הנמל המתחרה באשדוד בעוד שלוש שנים
חברת נמל אשדוד החלה בימים האחרונים לפרסם מודעות רשמיות לאיתור מנכ"ל חדש לחברה. לפני כחודשיים התפטר המנכ"ל יצחק בלומנטל על רקע מערכת יחסים מתוחה עם דירקטוריון הנמל ועל רקע חילופי האשמות בשאלה מי אחראי לבעיות התפעוליות שם.
- נמל אשדוד מינה את סמנכ"ל התפעול למנכ"ל זמני
- נמל אשדוד מתחבר לגז הטבעי - בדרך להקמת תחנת כוח פרטית
- מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל ביקש לסיים את תפקידו
עיון בתנאים להתמודדות על המשרה מעלה כי באופן מפתיע, הנמל רואה יתרון במועמד שבידו "ניסיון ניהולי בכיר בעבודה מול הסביבה הציבורית, בחברה ממשלתית או בחברה מדווחת" - מה שמעיד אולי שהנמל מתכונן לאפשרות של הנפקה בבורסה.
עוד סעיף לא שגרתי בדרישות הוא שעל פיהן "ועדת האיתור רשאית לאתר מועמדים גם באמצעות איתור אקטיבי (Head hunting)", כלומר לא מן הנמנע שמי שיתמודד כלל לא יוזמן לראיון כי מצאו עצמאית מועמד אחר.
סתירה לכאורה
במודעות שלו נמל אשדוד העתיק את הנוסח המקובל מחברות ממשלתיות שונות, מה שיוצר מציאות בלתי הגיונית לכאורה, שבה מחפשים מישהו שיש לו גם תואר ראשון וגם ניסיון של 5 שנים בניהול תאגיד שמעסיק 300 עובדים ומגלגל 400 מיליון שקל - אבל שגילו יכול להיות גם 25 שנה.
הפרסום דורש מהמתמודדים ידע ומומחיות בניהול, כאשר הדלתות פתוחות גם ליוצאי זרועות הביטחון בדרגת אלוף משנה, ניצב משנה או המקבילים שלהם בשב"ס או בארגונים אחרים.
ועדת האיתור של החברה תכלול את יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן־בכור, שני חברים נוספים ומשקיף מרשות החברות הממשלתיות. המתמודדים יוזמנו לראיון כבר בעוד כחודש וחצי (יולי), עם שאיפה לא רשמית לסיים את ההליך עוד לפני תקופת החגים. מי שייכנס לתפקיד יצטרך להרגיע את הרוחות בנמל, להכין אותו להפרטה ולצייד את הרציפים בציוד מתאים לקראת פתיחת הנמל הפרטי שם בשנת 2022, שיופעל על ידי חברת TIL ההולנדית.
בתוך כך, דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר השקעה של 412 מיליון שקל בציוד אוטומטי ברציפים, זאת כחלק מההיערכות לתחרות עם פתיחת הנמלים החדשים. ההשקעה החדשה מצטרפת להחלטות קודמות שקיבל הדירקטוריון להשקעות בהיקף של עד מיליארד שקל בנמל, לרבות שיקוע הרציפים וחיזוקם, במטרה להכשיר את רציף 21 לקליטת אוניות מכולה ענקיות ולתהליכי אוטומציה עתידיים של פריקה ושינוע מכולות.
במסגרת ההשקעה אושר רכש של מנופי שער חשמליים שייתרו את השימוש במנופים ישנים ומזהמים. עוד הוחלט על רכישת ארבעה מנופי גשר שיוכלו לעבוד אוטומטית ובהפעלה מרחוק, דבר שהוועד חסם שם עד היום.
"השקעות אסטרטגיות"
"ההשקעות התקציביות ברציף 21 הן השקעות אסטרטגיות להיערכות נמל אשדוד לאתגרי הסחר הימי בשנים הקרובות. עובדי הנמל זכאים לעבוד עם הציוד המתקדם ביותר, ולקוחות הנמל זכאים לקבל את השירות היעיל ביותר. הכנסת חדשנות, תהליכים אוטומטיים, טכנולוגיים מתקדמים וירוקים בנמל אשדוד יאפשרו לנו ליצור אופטימיזציה בין צורכי הלקוחות הימיים לבין שירותי הנמל", מסכמת הוזמן־בכור.