הזיכיון של ספורטס אילוסטרייטד נמכר תמורת 110 מיליון דולר
אות'נטיק ברנדס שרכשה את זכויות ההוצאה תהיה אחראית להפוך את המותג ספורטס אילוסטרייטד לאימפריית רישוי. חברת ההוצאה לאור מרדית' תמשיך לפרסם את המגזין המודפס, לנהל את אתר האינטרנט ולהיות אחראית על הפרסום והמדיה החברתית למשך תקופה של שנתיים
- עשתה היסטוריה: דוגמנית בבורקיני מככבת בגיליון בגדי הים ספורטס אילוסטרייטד
- מרדית' רוכשת את קבוצת המגזינים טיים ב-1.84 מיליארד דולר
- ההכנסות מפרסום ירדו - וקבוצת טיים תדפיס פחות מגזינים
אות'נטיק ברנדס תעזור בגיבוש האסטרטגיה הדיגיטלית, אך עיקר מטרת הרכישה היא להפוך את המותג ספורטס אילוסטרייטד לאימפריית רישוי. "לספורטס אילוסטרייטד יש את הסמכות והכבוד של ספורטאים בכל רחבי העולם", מסר בתגובה ג'יימי סלטר, מייסד ומנכ"ל אות'נטיק. לדבריו, המותג טומן בחובו הזדמנויות רבות לעסקאות רישוי עם חברות בתחומים שונים כמו ביגוד ואפילו הימורי ספורט. כמו כן, סלטר מאמין שיש פוטנציאל לפתיחת חנויות של ספורטס אילוסטרייטד בנמלי תעופה. "למותג יש מורשת ממשית, אותנטיות וכבוד", הדגיש. "מעטות הפעמים שמקבלים את כל זה במותג אחד".
עוד הוסיף סלטר כי ארכיון התמונות של המגזין, הכולל מעל 2 מיליון תמונות, הוא בעל "שווי עצום" לבתי אופנה, שכן אנחנו חיים בתקופה שבה "אופנה, ספורט ומוזיקה חוברים יחדיו בצורות שונות מאשר בעבר". בבעלות אות'נטיק ברנדס מותגים כמו נאוטיקה וניין ווסט, העזבונות של מוחמד עלי ואלביס פרסלי וכן מותגים הקשורים לספורט כמו ספיידר (סקי) ופרינס (טניס).
העסקה יוצאת לפועל בתקופה שבה העיתונות המודפסת סובלת מירידה בתפוצה ובהכנסות, על רקע העדפת המפרסמים להשקיע בפרסום מקוון. כך למשל ענקית ההוצאה לאור קונדה נסט, שבבעלותה מגזינים כמו ווג והניו יורקר, מכרה לאחרונה את גולף דייג'סט ובריידס ובכוונתה למכור גם את מגזין האופנה W.
מרדית' רכשה את ספורטס אילוסטרייטד בינואר 2018 כחלק מעסקה לרכישת טיים. זמן קצר לאחר מכן היא העמידה את המגזין למכירה. במקביל, היא מכרה את מגזין טיים למייסד סיילספורס מארק בניוף עבור 190 מיליון דולר, ואילו את מגזין פורצ'ן מכרה לאיש עסקים תאילנדי תמורת 150 מיליון דולר. בחברה מתכוונים להשתמש בהכנסות מהמכירות לתשלום חובות, כשההערכה היא שיצליחו לצמצם בשנה התקציבית הנוכחית את החובות ב-900 מיליון דולר.