לנצנץ כמו ריהאנה
ריהאנה עשתה היסטוריה בשבוע שעבר, כשהשיקה את מותג האופנה Fenty עם התאגיד שמחזיק בלואי ויטון ודיור, ונהפכה לאשה השחורה הראשונה בראש בית אופנה. חבל רק שהבגדים מתאימים בעיקר לנשים שנראות כמו ריהאנה ומרוויחות כמוה
הזמרת ריהאנה הציבה לעצמה מטרה לשנות את עולם האופנה, והיא בהחלט בדרך ליעד.
- מהדורת כיס: מכנסי הדגמ"ח הצבאיים חוזרים ובגדול
- מותג היוקרה LVMH חובר לריהאנה להקמת קו אופנה חדש
- היהלום שבגומי: הקרוקס כבשו את דור ה-Z
כשבאמתחתה מותג הביוטי Fenty Beauty, שנועד לתת מענה למגוון רחב במיוחד של גוני עור, וקו ההלבשה התחתונה Savage X Fenty, שתכנן ללכת ראש בראש עם ההומוגניות השדופה של ויקטוריה סיקרט ומציע פריטים בשלל מידות ומבני גוף, כעת היא משיקה את המותג השלישי בסדרה - בית האופנה Fenty.
לפני שנדבר על הקולקציה, הנה שני פרטי טריוויה שהופכים את Fenty (שהוא, אגב, שם המשפחה של ריהאנה) לסיפור טוב. הוא הוקם בשיתוף תאגיד אופנת היוקרה LVMH, שמחזיק בדיור, ויטון, סלין ופנדי ועוד, והוא למעשה בית האופנה הראשון שהוא משיק זה 30 שנה. הפרט השני הוא שריהאנה הפכה בזאת לאשה השחורה הראשונה שעומדת בראש בית אופנה.
אז לאחר שגרמנו לציפיות שלכם להרקיע שחקים, זה הזמן לומר, ובכן, שהבגדים של Fenty הם לא כאלה שנלבש. כן, הם יקרים - 480 דולר לאקססורי או משקפיים, 1,100 דולר לשמלת ג'ינס — אבל הסיבה העיקרית היא שהם פשוט לא מזמינים כל כך. הם עשויים לעילא, מוקפדים בפרטים הקטנים, עם תוספות שהופכות גם את הבסיסי שבז'קטים למשודרג ומעוצב, אבל התחושה הכללית שמתעוררת כשמביטים בהם היא שיש יותר מדי בד איפה שלא צריך ומעט איפה שצריך.
שמלת בלייזר לבנה בגזרה צמודה העוקבת אחר קווי המתאר של הגוף, עם צינורות בד בצדדים שמוסיפים קצת אווירת חמוקיים, מאבדת כל שיק אל מול השרוולים הרחבים בהגזמה והעובדה שהיא קצרה מדי - בחירות קצת בעייתיות לאשה הממוצעת שלא מעוניינת להיראות כמו שחקן פוטבול רחב כתפיים או כוכבנית פופ שצריכה להשאיר את הצופים דרוכים לרגע שבו תיחשף מפשעתה. המכנסיים המחויטים בקולקציה, כנראה כדי להיבדל משאר המכנסיים המחויטים בעולם, קיבלו שני פסי פליסה מגה־מוגזמים שהופכים אותם לתפוחים ומגושמים, על אחת כמה וכמה בקיץ, שבו עודף בד משמעו עודף זיעה.
דווקא פריטי הג'ינס נכונים, שכן גזרות פופיות מתאימות לבד כזה, אבל גם פה השמלות קצרות מדי, ולא בטוח שהאשה המודרנית, זו שריהאנה מקווה להלביש לפי הראיונות שפיזרה לקראת ההשקה, מעוניינת לחשוף כל כך הרבה. עוד אחד מוצלח הוא מעיל הגשם הדו־צדדי, פעם בניוד ופעם בשחור, שבסיסי ופרקטי.
הקו של Fenty הושק בחנות פופאפ בפריז בסוף השבוע האחרון האחרון, וייפתח למכירה רחבה באתר Fenty ביום רביעי הקרוב.