מנועי הכסף
מה צריכים לעשות העסקים הקטנים כדי להרוויח מהכניסה של אמזון
מצד אחד לאמזון חלק נכבד בקריסת רשתות ענק כמו סירס וטויס אר-אס. מצד שני, העסקים הקטנים יכולים להרוויח בענק מהכניסה של ענקית הקמעונאות לישראל. פודקאסט מנועי הכסף - פרק 57
כמו בלא מעט תחומים, גם מהכניסה של אמזון לישראל אנחנו חייבים ללמוד מהאמריקאים. מהרגע שענקית הקמעונאות הפסיקה להתמקד בספרים, חלקה במסחר הקמעונאי בארה"ב הלך וגדל על פני השנים. התחרות על הצרכן התגברה, היקף הצריכה הפרטית, שזה כידוע הדלק מאחורי הכלכלה הגדולה בעולם - גדל, הצרכנים ברובם מרוצים והקמעונאים - טוב, תלוי את מי שואלים.
מצד אחד, ההתחזקות של אמזון בארה"ב גרמה לסגירת מאות סניפים של רשתות קמעונאיות גדולות כמו סירס, kmart, ג'יי.סי.פני וטויס אר-אס. חלק מרשתות אלו פשטו רגל, חלק שינו כיוון עסקי וחלק לא קטן מהקניונים בהן פעלו הרשתות הפכו לפילים לבנים נטושים.
אבל לא כולם הם עסקים שמגלגלים מיליארדים בשנה. יש את העסקים הקטנים. ופה על-מנת שעסקים אלו ימשיכו להתקיים ולצמוח, עליהם לבחון דרכי פעולה שונות. ועל כך דיברנו בפרק ה-57 של מנועי הכסף עם אילנית שרף ואורי גרינפלד, מנהלת מחלקת המחקר והכלכלן הראשי של פסגות.