$
כלכלה ומדיניות

173 יצרניות נעליים במכתב לטראמפ: "די למלחמת הסחר"

חברות הפועלות בארה"ב, בהן נייקי ואדידס, ביקשו מנשיא ארה"ב לחזור בו מתוכניתו להקפיץ מכסים על נעליים מתוצרת סין. "זו מדיניות הרת אסון עבור הצרכנים, החברות והכלכלה". בינתיים, מגדלי השום מתגלים כמרוויחים הגדולים של משבר הסחר

שירות כלכליסט 18:1721.05.19

נייקי, אדידס, פוט לוקר, אנדר ארמור ועוד עשרות ענקיות הנעלה הפועלות בארה"ב פרסמו מכתב פתוח לנשיא דונלד טראמפ ובו ביקשו כי ישקול מחדש את תוכניתו להשית מכסים גבוהים יותר על נעליים מתוצרת סין. לפי היצרניות, המדיניות הזו תהיה "הרת אסון עבור הצרכנים, החברות וכלכלת ארה"ב".

 

 

 

נציגי 173 החברות פרסמו את המכתב החתום באתר של קמעונאי ומפיצי הנעליים בארה"ב. במקביל הם שלחו עותקים לשר האוצר סטיב מנושין, שר הסחר ווילבור רוס וראש המועצה הלאומית לכלכלה לארי קודלו.

 

 

"בשם מאות מיליוני צרכני נעליים ומאות אלפי עובדים, אנחנו מבקשים ממך להפסיק לאלתר את המהלכים להגדלת נטל המס שלהם", כתבו נציגי התעשייה. "הצעתך להעלות מכסים על יבוא מסין פירושה כי הצרכן האמריקאי ישלם את החשבון. הגיע הזמן לגמור עם מלחמת הסחר הזאת".

 

כל סוגי ההנעלה, מנעלי ספורט ועד סנדלים, כלולים ברשימת מוצרים סיניים בשווי כ־300 מיליארד דולר שעלולים להתווסף בקרוב לפריטים שעליהם יושתו מכסים גבוהים יותר. טראמפ צפוי לדון על כך בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג בחודש הבא.

 

"בתור תעשייה שמשלמת 3 מיליארד דולר במכסים מדי שנה, אנחנו יכולים להבטיח לך שהעלאה בעלויות היבוא של נעליים תשפיע באופן ישיר על צרכן הנעליים האמריקאי", כתבו נציגי התעשייה. על פי הערכות ארגון קמעונאי הנעליים, המכסים הללו יעלו לצרכנים 7 מיליארד דולר נוספים בשנה.

 

החברות שפנו לטראמפ מסתמכות בהיקפים שונים על ייצור בסין. נייקי יצרה 26% מפריטי ההלבשה שלה בסין ב־2018 לעומת כ־65% לסקצ'רז ו־18% לאנדר ארמור, השואפת להגיע ל־7% ייצור בסין עד 2023.

 

בחזית אחרת של מלחמת הסחר, המתנהלת בקרב חקלאי ארה"ב, מסתמן כי מגדלי השום הם בינתיים המרוויחים הגדולים מהמשבר שיצר טראמפ. מכירות שום מתוצרת קליפורניה רושמות עלייה בימים אלה, אחרי עשרות שנים שבהן התקשו החקלאים להתחרות בתוצרת הסינית הזולה יותר.

 

"בעולם מושלם היינו שמחים מאוד שהמכסים הללו לא יבוטלו", כך לפי קן כריסטופר, המנהל את החברה המשפחתית כריסטופר ראנץ', שאמר את הדברים לסוכנות רויטרס. כריסטופר ראנץ' היא הגדולה מבין שלוש יצרניות מסחריות של שום בארה"ב. בעוד חקלאים רבים סובלים ממלחמת הסחר בשל הסתמכותם על יצוא לסין, מגדלי השום האמריקאים מסתמכים רק על מכירות מקומיות. כך, למשל, מגדלי הסויה במערב התיכון של ארה"ב נתקעו עם מלאים, לאחר שהיבואנית הראשית סין כמעט וחדלה לרכוש את תוצרתם.

 

השום נכלל במוצרי יבוא סיניים בהיקף כולל של 200 מיליארד דולר, שהמכסים עליהם זינקו מוקדם יותר החודש מ־10% ל־25%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x