פחות חכם, יותר זול: גוגל חשפה דור חדש לגוגל גלאס, משקפי AR לארגונים
המוצר יעלה 1,000 דולר, זול מקודמו, ויוכל להציג לטכנאים מידע על רכיבים בשטח, לתרגם טקסט סימולטנית ועוד. בניגוד למתחרים מבית מיקרוסופט ומג'יק ליפ, גוגל גלאס 2 לא כוללים חיישנים מתוחכמים, אך נוחים יותר לשימוש
גוגל חשפה את Glass Enterprise Edition 2, דור חדש למשקפי המציאות המוגברת שלה. בניגוד למוצרים דומים מבית מיקרוסופט ומג'יק ליפ, העיצוב של החברה קטן ודומה יותר למשקפיים רגילים, עם הקרנת מידע על העדשה במקום שימוש במסכים זעירים. ואולם, למוצר יש גם פחות יכולות וחיישנים מלמתחריו.
- מיקרוסופט תהפוך את המלחמה למשחק מחשב עבור צבא ארה"ב
- מיקרוסופט חשפה את הולולנס 2, מנסה לטרוף את הקלפים במציאות המוגברת
- דיווח: אפל צפויה להשיק את משקפי ה-AR שלה ב-2020
גוגל מסרה שהמשקפיים התחדשו בכלי ראיית מכונה משופרים ולמידת מכונה, מה שיאפשר למוצר לנתח את הסביבה ואת התמונה שמוצגת למשתמש בצורה עשירה יותר. למשל, ניתן יהיה לקבל רובד מידע על חפץ ברגע שרואים אותו, לבצע תרגום סימולטני לטקסט ועוד. כמו כן, ניתן לצפות בהוראות הפעלה ותיקונים למכשור, כלי שימושי מאוד בקרב טכנאים ודרגי שטח שונים.
כדי להתאים אותם לעולם המקצועי גם גוף המשקפיים שופר וחוזק, והעדשות הן ממוגנות מכות ושריטות. בנוסף, זכו המשקפיים בשיפורים כמעבד חזק יותר, תוספת זיכרון פעולה, שקע USB-C ומצלמה רגישה מקודמתה.
היתרון המרכזי של גוגל צפוי להיות המחיר - החל מ-1,000 דולר ליחידה, בעוד המתחרים עולים פי שלושה ויותר. גם גם Vuzix ואפסון מפתחות משקפיים דומים אך אלה עדיין לא הושקו רשמית.