עיריית ת"א בוחנת: נוסעי קורקינטים שישליכו את הכלי ייקנסו
במטרה למנוע מהמשתמשים לזרוק את הכלים ברחוב בתום השימוש - העירייה תטיל קנסות בגין פגיעה במרחב הציבורי וקנס ברמה יקרה יותר בגין השבתות כלים, שגובהו טרם נקבע; כפי שפורסם בסוף השבוע ב"כלכליסט" למפעילי האופניים והקורקינטים כבר נשלחו מכתבי הברה עם כללים להסדרת פעילות החברות במרחב הציבורי
עיריית תל אביב בוחנת אפשרות לקנוס את משתמשי שירותי האופניים והקורקינטים השיתופיים, במטרה למנוע מהם לזרוק את הכלים ברחוב עם תום השימוש.
- לעיריית ת"א נמאס מהכלים הזרוקים: תחרים אופניים וקורקינטים נטושים
- הקורקינט ינצח? עיריית ת"א בוחנת סגירת תל אופן
- תשובה לקורקינטים: תל־אופן משיקה עמדות ניידות
הקנס עלול לנוע בין פגיעה במרחב הציבורי ועד לרמה יקרה יותר, שטרם נקבעה, בגין השבתות כלים - זאת אם הקורקינטים שהושלכו ברחוב נאספו על ידי העירייה ואופסנו במחסן כלשהו. ההנחיות החדשות אמורות להכנס לתוקף בחודש הבא, וכפי שפורסם בחמישי האחרון ב"כלכליסט".
עיריית תל אביב כבר שלחה בשבועות האחרונים מכתבי הבהרה לכלל מפעילי האופניים והקורקינטים בעיר, זאת במטרה לגבש נוהל שיסדיר את הפעילות של החברות האלה במרחב הציבורי. בעירייה רצו להתחיל עם האכיפה כבר אחרי פסח, אולם ההחלטה הלא פורמאלית שהתקבלה היא להמתין עד סיום אירועי האירוויזיון עם האכיפה החדשה.
באופן תמוה, בעירייה ינסו לשמור על המרחב הציבורי אבל בכל מה שקשור לחובת חבישת קסדה הם משאירים את המלאכה למשטרת ישראל, שלא בטוח שאוכפת בכלל את החוק המחייב שמירה על הנוסע.
עיון במכתבי האזהרה שהעירייה שלחה לכלל המפעילים, בניהם חברת מובייק שמשכירה אופניים בתל אביב, החברות בירד, ליים, ווינד וליאו שמשכירות קורקינטים, מעלה שאין להשאיר כלים במעברים ציבוריים, ויש להקפיד על מעבר של לפחות 2 מטרים במדרכות השונות ולהעמיד כלים רק בסמוך למדרכה.
עוד מבקשים בעירייה שלא לחסום תחנות אוטובוס ולא להעמיד יותר משלושה כלים במקום אחד, כאשר תחנות רכבת, מרכזי תחבורה ציבורית אחרים או איצטדיונים יוחרגו מהכללים. בעירייה עוד לא יודעים איך הם יאכפו את כלל התקנות, ועם איזה כוח אדם. בחמישי האחרון התקיימה פגישה פורמאלית בנושא, שליוותה למעשה את מכתבי האזהרה שנשלחו בשבועות האחרונים למפעילים. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות אופרטיביות.