MusicTech
סמנכ"ל הטכנולוגיה ב-Revelator: "יש הרבה אי אמון בין היוצרים והמפרסמים"
אליין פרסקייר דיבר בכנס When Technology Meets Music של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה. "מה שאנחנו עושים זה לנהל נכסים של כותבי שירים"
רוב האמנים לא מקבלים את התמלוגים המגיעים להם מפני שהעלות - למצוא איפה הושמעת וכמה הושמעת - גבוהה יותר מהסכום שהם אמורים לקבל; כך טען אליין פרסקייר, סמנכ"ל טכנולוגיה ב-Revelator, פלטפורמת ענן לניהול זכויות יוצרים בשילוב ביג דאטה וטכנולוגיית בלוקצ'יין, בכנס when technology meets music של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה. לדבריו, משפטנים מתעסקים הרבה באיך מנהלים את מערך התמלוגים - וריוולייטור נועדה לסייע בכך.
"אנחנו מתמחים במוזיקה וטכנולוגיה. בחמש השנים האחרונות אנחנו עוזרים לחברות לנהל את העסקים שלהן", סיפר פרסקייר. "יש לנו מפיצים עצמאיים, חברות הקלטה, חברות מוזיקה אונליין ועוד. מה שאנחנו עושים זה לנהל נכסים של כותבי שירים. ראינו שאנחנו עדיין חיים בעולם בו התשלומים אטיים, המערכות מיושנות, המידע מגיע ממקומות רבים ולא מסונכרנים ויש הרבה אי אמון בין היוצרים והמפרסמים. כולם מצפים לשתלום מהיר יותר. אנחנו צריכים יותר פתיחות ויותר אמון".
פרסקייר הסביר כי "מה שאנחנו בנינו מבוסס על העובדה שיש יותר אנשים שפועלים באופן עצמאי. לחברות יש גישה טובה יותר לעסקים, אבל כעת, כל אחד יכול לנטר את המידע שלו ולעקוב אחר הפצת השירים שלו. כך, אנשים יכולים לקבל את התשלום שלו מהר יותר, כי היום אמנים יכולים לקבל את התגמול שלהם חצי שנה ולפעמים שנה שלמה אחרי שהשיר הושמע. החברות יודעות שהן נדרשות להיו שקופות יותר ולשלם מהר יותר. אנחנו עובדים עם כותבי שירים על פיילוט לתשלום מיידי עבורם, כמעט שעתיים אחרי שהשיר הושמע.
"אנחנו מעבדים המון מידע", סיכם פרסקייר את דבריו. "צמיחת הסטרימינג הביאה איתה עלייה בכמות המידע. ועדיין, הרבה מהמקומות משתמשים באקסל. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו תקלות של אי אמון בתעשייה. בעידן הנוכחי אנחנו עובדים צמוד עם הפתרונות הטכנולוגיים כדי לענות על כל אלה".