$
רכב

בלעדי לכלכליסט

המשפחתית החסכונית הזולה של קיה: 25 ק"מ לליטר, 119 אלף שקל

קיה השיקה גרסת דיזל חדשה האצ'בק (סטיישן) של קיה סיד מצוידת במנוע טורבו דיזל, 1,600 סמ"ק, 115 כ"ס, במקום 136 כ"ס שמפיק המנוע הזה בקיה ספורטאז' ובגרסת הסטיישן של הסיד

אודי עציון 08:2705.05.19

אחרי שמתחילת השנה עלה מחירו של ליטר בנזין ב-68 אגורות ל-6.31 שקל לליטר, השיקה בשבועות האחרונים קיה ישראל ללא פרסום את המשפחתית החסכוניות והוזלה ביותר בארץ שאינה בעלת הנעה היברידית.

 

מדובר בגרסת דיזל חדשה האצ'בק של קיה סיד מצוידת במנוע טורבו דיזל, 1,600 סמ"ק, 115 כ"ס, במקום 136 כ"ס שמפיק המנוע הזה בקיה ספורטאז' ובגרסת הסטיישן של הסיד. למרות ההספק הנמוך יותר הביצועים עדיין טובים, עם 10.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ובעיקר - לפי נתוני היצרן היא צורכת בממוצע ליטר אחד ל-25 ק"מ במשולב. המחיר: 119 אלף שקל, נמוך ב-11 אלף שקל ממחירה של אותה מכונית בגרסת בנזין אוטומטית. החיסרון ללא מעט נהגים יהיה שגרסת הדיזל החדשה מצוידת בגיר ידני בלבד.

 

 

קיה סיד דיזל קיה סיד דיזל צילום: קיה

 

הסיד מגיעה עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מסך מולטימדיה 8 אינץ' ועוד. האבזור שלה זהה לזה של הגרסה האוטומטית. ביבואנית קיה, טלקאר, תיכננו להציע אותה בעיקר בשוק המוניות, שם היא נהנית ממיסוי מופחת ועולה 89 אלף שקל. אבל לאור הזינוק במחירי הדלק היא הפכה רלוונטית גם לציי רכב, שבזכות מחירה הנמוך יחסית מאפשרת לעובדים שיקבלו אותה מהמעסיק לשלם פחות מס שווי שימוש בעוד שהמעסיק נהנה מצריכת הדלק הנמוכה.

 

המשפחתית החסכונית ביותר בישראל הייתה ונותרה טויוטה קורולה ההיברידית, שצורכת במשולב לפי נתוני היצרן 29.4 ק"מ לליטר, ומחירה מתחיל ב-133 אלף שקל. משפחתית הדיזל החסכונית ביותר היא רנו גרנד קופה עם גיר רובוטי, שנתון צריכת הדלק הרשמי שלה עומד על 27 ק"מ לליטר ומחירה מתחיל ב-135 אלף שקל.

 

לפי דרישת המשרד להגנת הסביבה נתוני היצרן שמפרסמים יבואני הרכב הם עדיין לפי תקן הזיהום הישן והמקל באירופה. נתוני צריכת האמת גבוהים בדרך כלל בממוצע ב-20-30 אחוז, ומושפעים מאוד גם מסגנון וממתווה הנהיגה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x