דו"ח LG: המובייל שוקע, המזגנים ממריאים
החברה הקוריאנית עדיין מנסה לפתח טכנולוגיה שתבדל את מכשיריה ממתחרים קשוחים כוואווי וסמסונג, אך רשמה ירידה של 30% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, בעוד דווקא חטיבת המזגנים צומחת ב-11%
ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG פרסמה דו"ח הרבעון הראשון של השנה, אשר הציג תוצאות מאכזבות; החברה המשיכה את הירידה המתמשכת בביצועים שלה. חטיבת המובייל של LG ממשיכה לדעוך, והציגה הכנסות של כ-1.34 מיליארד דולר, צלילה של 30% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ושל 11% ביחס לרבעון הקודם.
- חדש מ-LG: סמארטפון שנשלט בתנועות ידיים ומסוגל לקרוא את כלי הדם שלכם
- LG חושפת טלוויזיה בעלת מסך גמיש ומתגלגל
- מגילת המובייל: LG מפתחת סמארטפון עם מסך מתגלגל
החברה רשמה הכנסות של 13.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי של כ-810 מיליון דולר, מספרים נמוכים במעט משל הרבעון המקביל אשתקד. ואולם ההכנסות התפעוליות צמחו בכ-1.09% ביחס לרבעון שעבר.
חטיבת המובייל צפויה להציג בקרוב את ה-V50, מכשיר הדור החמישי הבולט שלה, שצפוי להגיע לשווקים ברבעון הנוכחי. בנוסף, הודיעה LG שתעביר את קווי הייצור שלה מקוריאה לווייטנאם בניסיון לצמצם עלויות ייצור. מכשירי LG עצמם דווקא זכו לביקורות משבחות בשנים האחרונות; לא מדובר במכשירים הטובים ביותר בקטגוריה, אך הם עדיין מספקים תמורה מצוינת למחיר ואלטרנטיבה ראויה למכשירי אפל, וואווי וסמסונג.
LG נמצאת במלכוד: אין לה מוצר דגל שמבדל אותה בצורה טובה מהמכשירים המתחרים; לעומתה, סמסונג הצליחה להפוך את המסך המתקפל לטכנולוגיה שמזוהה עימה, וואווי נחשבת כיום למותג שהכי מאיים על סמסונג ולמובילה בתחום הצילום, סוני אמורה להציג קו מכשירים בעלי אוריינטציה של צריכת מדיה, שיאומי מציעה מכשירים זולים במיוחד ומותגי קבוצת BBK כגון וואן פלוס או Oppo מציעים עיצובים לא שגרתיים כסליידרים ומצלמות נשלפות.
בעבר LG היתה חלוצה תחום הצילום במובייל, עם ה-G3 בעל המיקוד מבוסס הלייזר וה-G4 שסבל מבעיית חומרה חמורה שהרסה לחברה את התדמית. ניסיון לבנות לעצמה תכונה ייחודית עם ה-G5 המודולרי או סדרת פאבלטי ה-V לא הצליחה. כיום התכונה הייחודית היחידה שיש ל-LG להציע היא איכות סאונד משובחת בזכות ממירי DAC מובנים - אך מדובר בתכונה שלא מספיקה כדי להפוך את המגמה.
חטיבת הבידור של LG דיווחה על ירידה של כ-3% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, לטענת החברה בגלל מחסור באירועי ספורט גלובליים, הרווח שלה עמד כ-308 מיליון דולר. בינתיים החטיבה שמצליחה להציל את החברה היא זו של מכשירי החשמל ומיזוג האוויר. זו רשמה רווח תפעולי של כ-647 מיליון דולר מה שמייצג צמיחה של כ-11% בפעילות.