$
בארץ

בחסות ביה"ד לעבודה - השביתות ברכבת יוקפאו לחודשיים

שקט תעשייתי לצורכי משא ומתן: בית הדין לעבודה חייב את עובדי הרכבת וההנהלה לקיים מגעים במטרה להגיע להסכם ב-60 הימים הקרובים. בין הצדדים קיימים כ-40 סכסוכי עבודה פתוחים המקשים על תפעול החברה

ליאור גוטמן 14:2218.04.19

השביתות והעיצומים של וועד עובדי רכבת ישראל יוקפאו ל-60 יום, במסגרתם הוועד והנהלת החברה ינהלו מו"מ במטרה להגיע להסכם שיאפשר את הפעלת החברה ללא מהמורות תפעוליות. כך נקבע היום (ה) בביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב.

 

 

הפסיקה האמורה נולדה לאחר שורת עתירות של הנהלת הרכבת שביקשו להפסיק את העיצומים והשביתות שהוועד מפעיל. בין הצדדים עומדים כ-40 סכסוכי עבודה פתוחים ברמות שונות ובתחומים שונים, ועד לרמה בה ההנהלה מתקשה לתפעל את החברה. כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט".

מימין: יו"ר הרכבת דן הראל יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי מימין: יו"ר הרכבת דן הראל יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי צילומים: אוראל כהן, מיקי אלון, אלכס קולומויסקי

 

  

ההשבתה האחרונה הגיעה עד לספקית מערכת האיתות טאלס, כאשר הוועד מונע תשלומי חשבוניות או החלפת חלקים במערכת ועד לכמה שחלק מתוכניות החברה לחיבור קווים חדשים עלול להידחות.

 

עיון בפסק הדין של שופטת ביהמ"ש האזורי לעבודה בתל אביב אסנת רובוביץ-ברכש מלמד שהיא סרבה לקבל את בקשת הנהלת החברה לבטל חלק מסכסוכי העבודה, אולם בנשימה אחת היא קובעת שהם יוקפאו. "לא שוכנענו כי יש להורות על ביטול הסכסוכים הפתוחים בשלב זה. מנגד, לעת הזו שוכנענו כי יש להקפיא את כלל הצעדים הארגוניים הננקטים על ידי המשיבים (וועד עובדי הרכבת - ל"ג) וזאת עד למתן החלטה בתיק העיקרי, זאת כדי למצות את המשא ומתן בין הצדדים", נכתב בפסק הדין.

 

"מנגד, וכדי לא להתסיס את השטח, הרכבת התחייבה שלא להתקדם עם חוזים חדשים. כמו כן מנגד שוכנענו כי בתקופת המו"מ, כצעדים בוני אמון, המבקשת לא תיצור התקשרות חדשה עם חברת סטדלר וחברת אקרשטיין וכן לא תבצע ניודים נוספים ולא תקנוס את העובדים הרלוונטיים בנוגע לניודים שבנדון", מסכם ביה"ד.

 

בתוך כך, הרכבת הודיעה שמינויו של מ"מ מנכל החברה אורי שריר יהיה בתוקף לשלושה חודשים, מה שאומר שהמנכ"ל המיועד מיכה מייקסנר, שכבר נבחר על ידי ועדת האיתור ורק מחכה לחתימת שני שרי התחבורה הואוצר החדשים, יתעכב על אזור חודש יולי.

 

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "לאורך כל הדרך דרש ועד עובדי הרכבת כי ינוהל עמו מו״מ אמיתי ואינטנסיבי. בית הדין קבע כי עד ליום 1.6.19 על הנהלת הרכבת לשבת עם נציגות העובדים למו״מ אינטנסיבי, תכוף וענייני בקשר לנושאים שבסכסוכי העבודה שהוכרזו ודחה את בקשת הרכבת לבטלם. בית הדין הורה כי במהלך תקופת המו״מ אסור להנהלת הרכבת לנייד עובדים, לקנוס אותם ואסר עליה להתקשר עם חברות חיצוניות לביצוע מיקור חוץ.

 

"בנוסף הוחלט, כי במשך תקופת המו״מ לא יינקטו צעדים ארגוניים על מנת למצות את ההידברות. ועד עובדי הרכבת מצפה, כי ההנהלה תקיים את החלטת בית הדין ותפסיק את מסע ההכפשות והשקרים שהיא מנהלת כנגד עובדיה בחודשים האחרונים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x