דיווח: האייפון XR הבא יקבל שלוש מצלמות - ויתייקר בהתאם
הדגם הכי זול בסדרת האייפונים האחרונה יקבל יורש מתקדם בעל שלוש מצלמות - כך טוען אחד ממדליפי המובייל האמינים ביותר בתעשייה; המהלך צפוי לייקר משמעותית את הטלפון, שחשוב מאוד לאפל: יצרניות האנדרואיד הציבו סטנדרטים חדשים, והיצרנית האמריקאית חייבת ליישר קו
אפל עובדת קשה כדי להפוך את קו האייפונים הבאים לרלוונטי מתמיד; החברה, שספגה ירידות בהיקף המכירות של מכשיר הדגל שלה, חייבת להפוך את הדגמים הבאים להצלחה. לפי מקורות המדליף Onleaks - אחד מהאמינים ביותר בתעשיית המובייל העולמית - צפויה אפל להעניק לאייפון XR2, הדגם הזול בסדרת האייפונים הבאה, שלוש מצלמות עיקריות. מדובר בבחירה לא שגרתית, שכן גם לדגם הפרימיום צפוי להיות מערך צילום שכזה, מה שעלול לגרום לתחרות בין הדגמים עצמם.
- מזימת האייפונים: שני סטודנטים עקצו את אפל, גרפו לכיסם קרוב למיליון דולר
- אפל קורצת לסינים, מוזילה את מוצריה במדינה
- מכה לאפל: בימ"ש פדרלי קבע שהפרה פטנטים של קוואלקום
אפל צפויה לבדל את המכשירים זה מזה בגודל המסך, עוצמת המעבד, מרחב האחסון או טכנולוגיית התצוגה עצמה; כבר כיום מצויד האייפון XR במסך LCD בעוד לדגמי העילית XS יש מסך AMOLED איכותי יותר. ואולם, המעבר למערך צילום משולש עתיד להשפיע על המכשיר משמעותית, ולייקר אותו בצורה בולטת. תחום הצילום תמיד היה נקודת עניין מרכזית עבור צרכני המובייל, אך קפיצות המדרגה שבוצעו בשנה האחרונה בהובלת וואווי, גוגל ויצרניות אנדרואיד אחרות מחייבות את אפל ליישר קו.
יתכן שהיצרנית האמריקאית תייקר גם את מכשירי הפרימיום שלה, מה שיגרום להתייקרות ה-XR להיראות קצת יותר הגיונית; שולי הרווח על מכשירים כגון ה-XR גבוהים יותר מפני שאפל משתמשת בדגמים המוזלים שלה בעיצובים וחלקים שכבר החזירה את עלות המו''פ שלהם. בנוסף, עלות קווי הייצור של אותם חלקים סבירה יותר.
אפל זקוקה להצלחת האייפון הבא יותר משהזדקקה להצלחת קודמיו משתי סיבות: ראשית, היא פספסה את טכנולוגיית הדור ה-5. הסכסוך המתוקשר שלה עם קוואלקום וחוסר היכולת של אינטל לספק מודם דור 5 מנגד הפכו את האפשרות לספק לאייפון את הטכנולוגיה לחלום רחוק שעשוי להתממש רק בסוף השנה הבאה. הרבה אחרי שכל היצרניות יציעו את מכשיריהן. המצב עד כדי כך מסובך שעל פי דיווחים שונים מהשבוע החולף באפל שקלו אפילו להשתמש בשבבים של וואווי - האויבת הגדולה ביותר של ארה"ב בימים אלה.
ושנית, היא לא יכולה לסמוך רק על שירותיה המקוונים כמנוע רווח. החברה אמנם הראתה שהכנסותיה בתחומים אלה גדלו מספיק כדי לצמצם את הירידה במכירות הסמארטפונים, אך שירותים אלה הושקו לפני מספר שנים והיה להם זמן לגדול מספיק לשם כך. זה לא המצב עם שירותי הסטרימינג החדשים שלה, להם מתחרים רבים וכן שירות המשחקים החדש שהציגה ונראה מוגבל ונחות בהשוואה לסטדיה של גוגל.