דיווח: אמזון תשיק שירות מוזיקה חינמי
השירות יפעל במודל דומה לשל ספוטיפיי, ויאפשר לחברה לייצר הכנסות מתמשכות מבעלי רמקולים חכמים שלא התחברו לשירותי הפרימיום שלה. בימים אלה מנהלת אמזון מו"מ עם תעשיית התקליטים, ואף הציעה לחברות סכום קבוע לכל שיר בלי קשר להיקף הפרסום שנלווה אליו
אמזון מפתחת שירות סטרימינג מוזיקלי שיתחרה בספוטיפיי ויוטיוב - כך על פי דיווח של בילבורד מיום ו' האחרון. לפי מקורות, הענקית האמריקאית מנהלת בימים אלה מו"מ עם חברות התקליטים על הסדרת זכויות היוצרים. השירות האמור צפוי לפעול בחינם, במודל המבוסס על פרסומות.
- כיבוש זוחל: שירות אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי בארה"ב
- שירותי הסטרימינג סיפקו 47% מהכנסות תעשיית המוזיקה ב-2018
- אמזון מפתחת שירות חדשות לפלטפורמת פריים וידאו
לחברה כבר יש שני שירותי מוזיקה בתשלום: אנלימיטד שעולה כ-10 דולר לחודש ומיועד לכל דורש, ופריים מיוזיק שזמין רק למנויי אמזון פריים. השירות השלישי, ששמו טרם נחשף, צפוי לשמש בין היתר להיוון בעלי רמקולים חכמים, שקנו אותם בשביל פונקציונליות אחרות. לפי המקורות, אמזון הציעה לחברות המוזיקה לשלם סכום קבוע על כל הזרמה של שיר בלי קשר להיקף הפרסום שיושמע למשתמשים. מדובר על מודל עסקי בו היא מפסידה כסף, אך עשוי למשוך אליה משתמשים חדשים ולהשתלם בעתיד.
אמזון תהיה החברה הגדולה השלישית במערב שמציעה שירות הזרמת מוזיקה ללא דמי מנוי. עד כה רק ספוטיפיי הציעה שירות כזה במקביל למודל בתשלום ויוטיוב לא גובה כסף על השמעת המוזיקה - אך גם מגבילה את השימוש בשירות לאפליקציה שלה וללא אפשרות להזרים כאשר היא מופעלת ברקע למשל.
לא ברור עדיין איך יישמע השירות של אמזון. ספוטיפיי למשל מבדלת את השירותים שלה על ידי כפייה של רשימת השמעה מוכנות מראש על משתמשי הגרסה החינמית וללא אפשרות לבחור את השירים או לעבר לשיר אחר בבחירה. בנוסף היא משדרת פרסומות. יכול להיות שהשירות של אמזון יהיה גמיש יותר בהתחשב בכך שהחברה תשלם על כל הזרמה ישירות לחברות המוזיקה, אם לא יכול מאוד להיות שזה יוצע באותה מתכונת כמו Beats 1 radio של אפל שמזכיר יותר תחנת רדיו מאשר שירות סטרימינג עם יכולת בחירה.