ועידת ניו יורק
"ברוך השם, סטארט־אפים שקמו בידי חרדים הולכים ומצליחים"
מאבחון מחלות במקום רופא עד פיתוח גאדג'טים באופן עצמי - הסטארט־אפים החרדיים הולכים ותופסים תאוצה. משה פרידמן, מייסד משותף ומנכ"ל האקסלרטור החרדי קמא־טק, מתגאה בתוצרת: "עברו אצלנו 40 סטארט־אפים, ויש להם כיום כ־500 עובדים"
"סטארט־אפים חרדיים מהווים הזדמנות אדירה לעתיד של ישראל", אמר מייסד משותף ומנכ"ל האקסלרטור החרדי קמא־טק, משה פרידמן, בוועידת 2019 Mind the Tech של "כלכליסט". פרידמן הזכיר שב־2013, לפני שהקים את קמא־טק, היו בישראל רק כחמישה סטארט־אפים חרדיים. "כיום יש 1,300 סטארט־אפים חרדיים, וברוך השם הם מצליחים. בקמא־טק עברו כבר 40 סטארט־אפים, ויש להם כיום יותר מ־500 עובדים", אמר. "האוכלוסייה החרדית בישראל היא 12%, שיעור הילדים החרדים הוא 25%, אבל השתתפות החרדים בהייטק היא פחות מ־1%. אנחנו מאמינים שהאפשרות לקחת את הכישרון, היוזמה והחוכמה החרדית מהווה הזדמנות אדירה לישראל".
לצפייה בפרזנטציות המלאות של החברות שהוצגו בוועידה לחצו כאן
LiST - יעקב גולדנהירש
"בצעירותה סבתא שלי קנתה ביטוח חיים. אחרי כמעט 30 שנה היא כבר לא יכלה להרשות לעצמה לשלם עליו, ונאלצה למכור פוליסה שווה מיליון דולר תמורת סכום זעום", כך פתח יעקב גולדנהירש את סיפורה של List. "משפחות רבות התמודדו עם אותה בעיה ולא קיבלו את המגיע להן. מהצד השני זו הזדמנות אדירה למשקיעים. מפני שרכישת פוליסת חיים היא עסק יקר, המשקיעים משתדלים לפזר סיכונים באמצעות רכישת מגוון פוליסות. המשיקעים הקטנים והבינוניים לא יכולים ליהנות מהשוק הזה, שמגלגל 30 מיליארד דולר בשנה".
ליסט, החברה שייסד עם יעקב ברגמן ואיציק אלגריסי, נועדה לעזור גם למבוטחי הפוליסות וגם למשקיעים. "ליסט מאפשרת למשקיעים לרכוש חלק קטן מהרבה פוליסות", מסביר גולדנהירש . "המשקיע יכול לבחור מה סכום ההשקעה ובכמה פוליסות הוא מעוניין להשקיע. משקיעים מכל הגדלים יכולים להיכנס לשוק הזה, ובאותה הנשימה אנחנו מעניקים לאנשים כמו סבתא שלי את הביטחון שהפוליסה שלהם תישמר".
Winfluencers - מו מרניק
מו מרניק, מייסד Winfluencers, מבקש מהקהל להרים את ידיו הכי גבוה שיוכל, והקהל מציית. "עכשיו תרימו קצת גבוה יותר", הוא מנחה אותו והקהל שוב מציית. "עכשיו אתם יודעים מה זה Winfluencers", הוא מסכם בחיוך. החברה עוסקת בחיבור בין משפיענים קטנים ובינוניים לבין מפרסמים בתחומי לייף סטייל הפונים לנשים. המפרסמים למעשה משלמים עבור הטראפיק שהאינפלואנסרס מביאים. הפלטפורמה של Winfluencers מעודדת אינפלואנסרים לעבוד עם חברות שמעניינות אותם והם מתחברים למוצרים שלהן. "האינפלואנסרס יניעו את העתיד", מבטיח מרניק.
EMERJ - חדוה קלינהנדלר
"59% מבני דור המילניום סבורים שמקום העבודה צריך להיות מקום לצבירת ידע חדש כל הזמן", אמרה חדוה קלינהנדלר, מנכ"לית EMERJ וממייסדות החברה. "פיתחנו כלי שמאפשר לחברות עם יותר מעשרות אלפי עובדים להתמודד עם הצרכים המשתנים בעולם העבודה על ידי המשאב הכי יקר וחשוב שיש לחברות, הידע והניסיון של העובדים. הבנו שבתוך החברות יש כבר המון ידע, כישורים וניסיון של כל מי שכבר עובד בהן, ואם תהיה לנו דרך למפות למי יש איזה כישורים וניסיון, נוכל מיד לחבר לאדם הרלוונטי. זה משנה לגמרי את חוקי המשחק. למשל אם יש בחברה איש מכירות שמתמקד בעבודה עם אסיה, ועובדת מסוימת צריכה פתאום לעבוד עם לקוח מסין ולהבין את הלך הרוח, מה מומלץ לעשות ומה פחות וכדומה, היא יכולה לכתוב בפלטפורמה הפנים־ארגונית שלנו מה בדיוק היא מחפשת, והאלגוריתם משקלל יחד את המידע שיש לנו על נושא השאלה ועל כל יתר העובדים ויודע לקשר לאדם הרלוונטי".
קלינהנדלר ציינה כי כבר היום החברה עובדת עם מספר חברות מובילות בעולם, וביניהן אחת מהרשתות החברתיות הגדולות.
Cam Doc - ג'ו כהן
"לפני כמה שבועות הבת של ענבר, מייסד החברה, התעוררה ולא הרגישה טוב", סיפר ג'ו כהן. "הוא לקח את הבת שלו לרופא שבדק אותה, וכעבור יומיים התברר שזה ויראלי לכן אין דרך לעזור לה. האם אין דרך לחסוך את הכסף והזמן שענבר בזבז? Cam Doc דוק נותנת אבחנות רפואיות באמצעות מנועי AI שיכולים לקבוע תוך שניות אם מדובר בזיהום ויראלי או בקטריאלי. המערכת מדויקת בהרבה מרופא אנושי. השווינו את רמת האבחון שלנו באמצעות האפליקציה לרמת האבחון של הרופאים והגענו לתוצאות טובות יותר מאלו של הרופאים". לדבריו, חלק מבתי החולים בישראל כבר משתמשים בפלטפורמה. "בין היתר אנחנו מכסים זיהומי אוזניים וכאבי גרון", הוא מתאר. בהמשך מתכננים בחברה להרחיב את היצע האפליקציה גם למחלות עור, עיניים ואוזניים.
האפליקציה של Cam Doc מאפשרת לכל אחד לצלם את הגרון שלו ולקבל אבחון. האפליקציה נשענת על טכנולוגיית ראיית מכונה שביכולתה לזהות אם מדובר במחלה בקטריאלית, שדורשת ביקור אצל הרופא, או במחלה ויראלית.
YieldsApp - רבקי אייזן
"אוכלוסיית העולם תצמח ל־9.1 מיליארד בני אדם עד 2050, לעומת 7.7 מיליארד כיום", צופה רבקי אייזן, ממייסדות YieldsApp. "כבר עכשיו נדרשת מהפכה רצינית, כדי להיות מסוגלים להאכיל את כל אלה. הטכנולוגיות הקיימות היום אינן מספיקות".
החברה מפתחת פלטפורמת AI לזיהוי וטיפול במזיקים ומחלות בתחום החקלאות. מייסדי החברה מבקשים להקל על החקלאים בעולם ולצמצם עלויות בעזרת טכנולוגיה שיודעת להשתמש בנתונים שונים שמתקבלים בזמן אמת ולתת לחקלאי הצעות מדויקות יותר לטיפול בשדות. באמצעות תהליכי AI ניתנת הערכה למצב הצמח וגם המלצה לטיפול".
המערכת של YieldsApp יודעת להשתמש בנתוני מזג אוויר הנאספים מחיישנים בשדות, תצלומי אוויר מרחפנים ונתונים מלוויינים. "יש לנו מערכת בוטים מאוד מתוחכמת שלוקחת את כל הנתונים האלה, מתשאלת את החקלאי כמה שאלות קצרות ואז יודעת להעביר הוראות למערכת הניהול שאומרת לחקלאי בדיוק מה הוא צריך לעשות מחר בבוקר כדי לטפל בבעיה".
Ideeza - מורן ביטון
"Ideeza תעשה לעולם פיתוח המוצרים את מה שוויקס עשתה לעולם פיתוח האתרים", אמר מורן ביטון, ממייסדי Ideeza. "באמצעות האתר שלנו אתם יכולים ליצור לעצמכם למשל פעמון לדלת עם מצלמת וידאו מבוססת רשת. מעצבים את המוצר מאפס, החל מהאלקטרוניקה ועל לפלסטיקה, ובסופו של יום יש מוצר שלם, אישי, שבניתם בעצמכם תוך כמה דקות. בתוך כשמונה ימי עסקים הוא כבר מגיע עד הבית".
ביטון הדגיש את היתרונות שבעיצוב אישי על פני רכישת מוצר דומה בחנות גאדג'טים: "ראשית, תכנון של מוצר שלוקח אצלנו באתר כמה דקות יכול לקחת כשלושה חודשים בחוץ. מעבר לזה, אפשר לייצר מוצר אישי שיהיה בדיוק לטעמכם".
Take Over - חנניה שחר
"Take Over מפתחת טכנולוגיה למניעת גניבות כלי רכב ושליטה מלאה על הרכב גם בזמן שבעל הרכב לא נוהג בו", סיפר חנניה שחר, ממייסדי החברה. "לראשונה נוכל להביא את השליטה ברכב ישירות לפלאפון. נהג יוכל לשלוט באוטו, ואם מישהו מתנגש ברכב כשהוא לא לידו או מנסה לפרוץ, בעל הרכב יוכל לראות זאת בכל מקום בעולם ולתת לאוטו פקודות מרחוק. כבר היום למשל אפשר לגרום לאוטו לכבות את המנוע מרחוק. המטרה היא לספק לאנשים שליטה מלאה ברכב שלהם". לדבריו, בכל 43 שניות נגנב רכב בארצות הברית. מדובר בנזק שנאמד ב־8 מיליארד דולר, והמספר הזה צומח כל שנה בין 8%-6%.