הום סטיילינג: הענף בישראל שצומח כל שנה ב־5%
כניסת רנואר להום סטיילינג שמה זרקור על אחד התחומים הלוהטים בארץ שמגלגל כ–4 מיליארד שקל בשנה; מנכ"ל גולף: "החשיפה לטרנדים בעולם משפיעה על הצרכן הישראלי"
כ־2 מיליארד שקל בשנה: זה הסכום שמגלגלת אחת הקטגוריות הצומחות בארץ, "הום סטיילינג" (הלבשת הבית). הסכום כולל חנויות מתמחות שמוכרות בין היתר מוצרי טקסטיל לבית, כמו מצעים, כריות, וילונות, אקססוריז (כלי נוי, עציצים, נרות), ועוד. הקונספט: חפצי נוי לא יקרים יחסית, שמוסיפים צבע וסטייל טרנדיים לריהוט הקיים, בהשקעה נמוכה, ומאפשרים "ביטוי אישי" לדיירים.
- רנואר מצטרפת לטרנד: נכנסת לתחום העיצוב לבית
- "החזון הוא להציע עיצוב פנים זול - כמו איקאה, אבל באינטרנט"
- קסטרו: המכירות ירדו, ההוצאות עלו, הרווח השנתי צנח ב-75%
בענף מעריכים כי אם כוללים גם את חלקן של חנויות הסטוק למיניהן, את המשביר, ומחלקות ייעודיות באיקאה ובשופרסל (במותג "גאלה"), הסכום הכולל מוכפל ל־4 מיליארד שקל, דבר שמסביר את הזינוק במספר החנויות המתמחות בתחום שהגיעו לישראל או נפתחו כאן בשנתיים האחרונות.
בניגוד לענף האופנה שמכירותיו יורדות, תחום הלבשת הבית צומח מדי שנה ב־3% עד 5% והרווח הגולמי בו הוא 60%. שתיים מהחברות בענף נסחרות בבורסה: גולף אנד קו כחלק מקבוצת גולף, ופוקס הום כחלק מקבוצת פוקס, ולכן הרווח הגולמי מדווח. בעוד פוקס הום לא מפרטת את מחזור המכירות, גולף אנד קו מדווחת על הכנסות של כ־457 מיליון שקל ב־2018: עלייה של למעלה מ־4% בהשוואה ל־2016. כריות נוי, למשל, שנמכרות בכ־100 עד 200 שקל, עולות ליבואן (כולל הוצאות) עשרות שקלים.
אורי מקס, מבעלי מקס סטוק, מציין כי תחום האביזרים ועיצוב הבית תופס למעלה מ־20% ממכירות הרשת ובחגים מגיע ל־50%. "בשנתיים האחרונות התחלנו להביא גם פריטי ריהוט קטנים (ריהוט קל) כי יש ביקוש גדול בכל הקשור לעיצוב הבית. הבאנו טפטים בצורת לבנים והם הפכו ללהיט גדול. כיום כל שכבות האוכלוסייה רוצות לעצב ולתת מגע אישי לבית".
המותגים הבינלאומיים בתחום גילו את ישראל באיחור: לפני שנתיים נפתחה לראשונה תת־הרשת H&M הום, ואחריה זארה הום, הרשת לבית של זארה. החודש נוספה עולה חדשה מארה"ב, רשת אנתרופולוג'י, ש־60% משטח החנות הענקית שלה בקניון TLV גינדי ת"א מוקדשים לאביזרים ופריטי ריהוט קלים לבית.
גם השחקניות המקומיות הגיבו לביקוש: גולף אנד קו, החלוצה בארץ בתחום, פתחה מתחם ברמת החייל בשטח של 1,000 מ"ר בהשקעה של 5 מיליון שקל, ושידרגה את התצוגה ל"טוטאל לוק": חדרים שלמים המאובזרים במוצרי גולף אנד קו בסגנונות שונים לפי הטרנדים החמים בעולם.
רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף, אמר כי "התחום בצמיחה. פעם לרהט היה לקנות פינת ישיבה 2+3, שטיח, נברשת ותמונה על הקיר. כיום הישראלים חשופים לטרנדים עולמיים באתרי עיצוב באינטרנט ובתוכניות טלוויזיה".
השבוע נחשף שרשת האופנה רנואר נכנסת לתחום אופנת הבית במותג Renuar & More שיציע פריטים לבית כמו כריות, מצעים, כלי נוי קטנים ונרות. מחיר הפריטים: 180־30 שקל.