אופנה: משכית לכל פועלת. בערך
אחרי שנים של קולקציות יוקרה, משכית משיקה מותג נגיש, כהגדרתה, בטווח המחירים 450–1,250 שקל עם גרסאות מוזלות לפריטים הפופולריים
מאז קם לתחייה לפני כשבע שנים, בית האופנה הישראלי משכית מצליח לכבוש עוד ועוד שווקים ונקודות מכירה בעולם עם מוצר יוקרתי וקונספט מעניין: כמעט בכל סוף שבוע מגיעה הבעלים והמעצבת שרון טל למדינה אחרת עם אירוע מכירה ייחודי שבו מוצגים דגמים מהקולקציה.
- אופנה: אביב, נעורים
- השכר היי־טק, ההכנסות לואו-טק: הצלחת האופנה באונליין עוברת בשכר של גוגל
- "על כל דבר שאעשה תמיד יהיה מי שיגיד משהו. אז מה?"
נוסף לכך מפעיל המותג שואו־רום בניו יורק לקניינים וכעשר נקודות מכירה קבועות. הלקוחות הן לרוב נשים עשירות מקהילות יהודיות, שמזמינות את הפרטים לפי מידתן.
בחורף האחרון השיקו במשכית את M by Maskit, קו בגדים נגיש יותר, שמכירתו החלה כפיילוט בסניפי רזילי, וכעת הוא מתקבע על המדפים לתמיד.
"מאז שפתחנו מחדש את משכית היא ידועה באיכויות גבוהות ובפרטים מושקעים בעבודת יד. עשיית הרקמות אורכת המון זמן, והשימוש בבדים טבעיים עם הייצור במתפרה קטנה משלנו באים לידי ביטוי במחיר הסופי", מסבירה טל איך הגיעו להחלטה לפתוח קו מקביל. "הרבה פעמים נכנסו נשים לחנות וביקשו שניתן מענה לאלה שאוהבות, אבל לא יכולות להרשות לעצמן. בעולם זה דווקא קונספט מקובל מאוד: פולו של ראלף לורן, אקסצ'יינג' של ארמני ועוד המון אחרים מייצרים גם קווי אופנה שמאפשרים להם להיות בקשר עם מגוון רחב יותר של צרכנים".
לקוחות צעירות בהרבה
כמו שאפשר להבין, הקו הנגיש של משכית לא צמח מתוך מצוקה במכירות, בניגוד לכותרות השחורות שידע עולם האופנה הישראלי בשנים האחרונות, וזו לחלוטין לא מכירת חיסול. להפך. "לעומת הקו הראשי, שמוגבל יותר במלאי, M by Maskit ייוצר בכמויות גדולות יחסית. הוא ייוצר במתפרה חיצונית, מבדים קצת אחרים, ללא רקמות היד, אבל עדיין הכל מעוצב ומדוגם באותו המקום על ידי אותם אנשים".
מיהי בדיוק לקוחת הקו הנגיש?
"אמנם הקו הראשי מתאים לטווח גילאים מגוון, אבל עיקר הקונות הן בנות 35–45. הלקוחות של הקו החדש צעירות הרבה יותר, יש כאלה שקונות אפילו בדמי כיס שחסכו מבייביסיטר".
שמלות וחליפות אלגנטיות
ובכן, המחירים אולי נמוכים בהרבה מאלה שמציע המותג־האם, אבל הם עדיין נעים בטווח של 450–1,250 שקל. הקולקציה נקייה ואלגנטית כמו שטל יודעת לנפק היטב, בנויה בעיקר משמלות וחליפות רכות ונועדה לאירועים. רוב העיצובים מקוריים אך נשענים על הרוח הכללית של משכית, אך כמה פריטים יקרים ופופולריים במיוחד של הקו היוקרתי קיבלו תרגום מוזל.
אוברול משי עם תג מחיר של כמעט 1,000 דולר קיבל אח מפוליאסטר במותג הנגיש ב־1,150 שקל; גם סט של חצאית וגופייה שלבשה שביט ויזל לאירוע מתוקשר והפכו למבוקשים במיוחד עולים במשכית 850 דולר, ובמותג החדש יעלו כ־500 שקל לכל אחד מהחלקים. לדברי טל, ייתכן שבעתיד נראה גם גרסה מוזלת למעיל האיקוני של המותג, שמחירו נע בין 5,000 ל־10,000 שקל, ונראו בו מישל אובמה, נחמה ריבלין וגל גדות.