הכירו את פרויקט קוויפר של אמזון, תשתית אינטרנט לוויינית עולמית
החברה מתכננת לשגר רשת של יותר מ-3,200 לווייני תקשורת שיאפשרו לה לפרוס חיבור אינטרנט בכל מקום בעולם. בכך, נכנסת ענקית הסחר המקוון לתחרות מול פייסבוק וגוגל, שמנסות לפתח תשתיות ניידות דומות ע"ב מל"טים ובלונים
אמזון נכנסת למירוץ להקמת תשתיות רשת ניידות, בו פעילות כבר גוגל ופייסבוק. על פי מסמכים שהוגשו ל-SEC דרך איגוד הטלקום הבינלאומי (ITU), אמזון מתכננת להקים רשת של כ-3,236 לווינים שמיועדת להעביר חיבור אינטרנט במהירות גבוהה בכל מקום על פני הגלובוס. את הפרויקט היא מובילה דרך Kuiper Systems, חברה שהוקמה במיוחד לטובת הפרויקט.
- כשהטלוויזיה תרד מהלוויין: חלל בונה על הכנסות עמוס 17
- פורשים כנף: אלפבית הופכת את מיזמי הבלונים והרחפנים לחברות
- קוריאה השיקה את רשת ה-5G המלאה הראשונה בעולם
כל הלווינים ישוגרו למסלול נמוך - 590-630 ק"מ; מדובר בפרויקט שייקח שנים להקים ולשגר, אך באמזון רואים זאת כאמצעי לגייס עוד לקוחות. "מדובר במטרה ברורה של אמזון", אמר ל-CNBC צ'אד אנדרסון, מנכ''ל Space Angels, קרן הון סיכון המתמחה ביזמות חלל.
פרויקט קוויפר מבוצע בידי אמזון ולא דרך Blue Origin, חברת מסחור החלל של ג'ף בזוס שמתחרה בספייס X של אלון מאסק. אגב, גם מאסק משתתף במירוץ הזה ועל פי דיווחים שונים מתכנן גם הוא להקים רשת אינטרנט מהיר בחלל. חברה נוספת שמתכננת פרויקט מקביל היא OneWeb שמגובה בידי קרן ויז'ן של סופטבנק. פייסבוק אישרה בקיץ שעבר שהיא גם מתכננת רשת של לווייני אינטרנט במסלול נמוך. בואינג ו-LeoSat הן עוד שתיים שמעוניינות להיכנס לתחום ושכבר החלו להכין תוכניות לשם כך.
אמזון אינה הראשונה מחברות האינטרנט הגדולות שמפנטזת על שליטה בתשתית דרכה מתחברים הלקוחות. פייסבוק פועלת כבר שנים לפיתוח יכולת פריסת אינטרנט במקומות מבודדים, על בסיס תשתיות כמל"טים, וגוגל מפתחת חיבורים ניידים על בסיס בלונים סטרטוספריים. בינתיים, האחרונה היא היחידה שהצליחה להציג הצלחות בתחום: חיבור פוארטו ריקו לאינטרנט אחרי הוריקן הרסני ונפאל, לאחר רעידת אדמה בקטמנדו.