הפתרון של פורד לאגרות גודש: מכוניות חשמליות שידברו עם קורקינטים
חטיבת אירופה של יצרנית הרכב האמריקאית הציגה גרסאות חשמליות לדגמיה, עם דגש מיוחד על השינויים באופי התחבורה בסביבות עירוניות. החברה פיתחה גם אפליקציות שיחברו בין נהגים למפיצי סחורה בערים, כדי לקצר את השהייה בהן
פורד העולמית נערכת לעידן חדש בתחבורה, ומתמקדת לאו דווקא בחידוש דגמי המכוניות כשלעצמם, אלא באופן שבו יתמודדו הדגמים עם גודש התנועה בערים.
- נשיא פורד אירופה: "בעוד עשור חצי מהרכבים יהיו חשמליים"
- פורד תציג בשבוע הבא תוכנית מיוחדת לרכב ירוק לאירופה
- היום עודכן המס הירוק: דלק מוטורס מייקרת את מאזדה
באירוע שקיימה החברה באמסטרדם נחשפה לראשונה האסטרטגיה העתידית. סטיב ארמסטרונג, נשיא פורד אירופה, אמר: "בכל הקשור לדגמים שנציג בעתיד הקרוב, מטרותיה של פורד תלויות בשלושה גורמים: רכב חכם, רכב שיידע לשוחח עם הענן ורכב חשמלי".
יצרנית הרכב האמריקאית הודיעה כי היא תשיק 16 דגמים חשמליים בשנים הקרובות, ושמונה מהם יוצגו כבר עד השנה הבאה. בשונה מיצרניות אחרות דוגמת טסלה או אאודי, שהציגו בשנים האחרונות מכוניות חשמליות אך ייעדו אותן לשוק הפרימיום, פורד בחרה להציג דגמים שפונים לשוק העממי.
הדגמים החדשים מחולקים לשלוש קטגוריות המיועדות לענות על דרישות הרגולציה ההולכת ומתהדקת באירופה. עם כניסתן לתוקף של התקנות החדשות, לא יוכלו עוד רכבים מזהמים להיכנס למרכזי הערים ביבשת. על רקע זה, בשלב ראשון תשיק פורד גרסאות היברידיות־לייט של דגמי הפיאסטה והפוקוס. גרסאות אלה מצוידות במנוע קטן בנפח ליטר המגובה על ידי מערכת חשמל בקיבולת של 48 וולט.
לצדה של הפוקוס תשיק פורד גם גרסה דומה של רכב הכביש־שטח שלה, הקוגה. אלא שלקוגה החדשה תהיה גם גרסה היברידית פלאג־אין, כלומר כזו שמתחברת לשקע לטעינת הסוללה. לצדה תשיק פורד גרסה היברידית פלאג־אין של דגם טרנזיט קסטום. גרסה זו תהיה מסוגלת לנסוע עשרות קילומטרים עם מנוע חשמלי בלבד, לפני שתזדקק למנוע הבנזין הקטן, בנפח ליטר, המותקן בה.
פורד אירופה תכננה את הדגם כך שיתאים למצבים שצפויים בשנים הקרובות, ובהם סחורות לא יוכלו להגיע אל מרכזי הערים בגלל אגרות גודש. פורד תשיק גם אפליקציות שיאפשרו לבעלי רכבים מסחריים מתוצרתה ליצור קשר עם ספקים ממשיכים, כלומר מי שיצטרך לקחת את הסחורה מהרכב אל הלקוח. החידוש הגדול הוא שהאפליקציות של פורד מסוגלות ליצור קשר עם קורקינטים ואופניים. מדובר בהכרה לכל דבר בעובדה שבעתיד הלא רחוק מרכזים עירוניים יעניקו עדיפות לכלי רכב שאינם מזהמים ושהעומס שהם מייצרים הוא מצומצם.