שירותי הסטרימינג סיפקו 47% מהכנסות תעשיית המוזיקה ב-2018
לפי דו"ח התאחדות תעשיית ההקלטות העולמית, ההכנסות מסטרימינג צמחו בשנה שעברה ב-34% ביחס ל-2017 והגיעו ל-8.8 מיליארד דולר. כמו כן, בסוף השנה היו כ-255 מיליון משתמשים בתשלום בכלל שירותי ההאזנה הישירה
שירותי הסטרימינג למיניהם ממשיכים להוות מקור הכנסה עיקרי עבור תעשיית המוזיקה; לפי הדו"ח השנתי של IFPI, ההתאחדות העולמית של תעשיית ההקלטות, ההכנסות מסטרימינג צמחו בשנה שעברה ב-34%, וייצגו 47% מכלל ההכנסות של תעשיית המוזיקה.
- ספוטיפיי עברה לרווחיות - והודיעה על רכישת שתי חברות פודקאסטים
- רדיו חזק: המוזיקה בסטרימינג בצמיחה
- יאנדקס הרוסית משיקה בישראל את שירות המוזיקה שלה
הכנסות הסטרימינג עמדו ב-2018 על 8.8 מיליארד דולר, זאת בעוד שהכנסות תחומי המוזיקה השונים טיפסו באותה תקופה ב-9.7% ל-19.1 מיליארד דולר מ-17.4 מיליארד ב-2017.
תעשיית ההקלטות צמחה בקרוב ל-10%, והעלייה במכירות ההאזנה המקוונת עזרה לפצות על ירידה בהכנסות ממכירות פיזיות ומהורדות. 2018 מייצגת את השנה הרביעית ברציפות שתעשיית ההקלטות רושמת צמיחה. מכירות הדיסקים נפלו ב-10.1% וייצגו 24.7% מכלל ההכנסות. עם זאת, מכירות התקליטים ממשיכות לצמוח, זו השנה ה-13 ברציפות של עליות. התקליטים מייצגים כעת 3.6% מהשוק.
ניתן לייחס את ההצלחה של הסטרימינג לעלייה בפלטפורמות המנויים בתשלום, שצמחו ב-32.9%, כך לפי הנתונים של IFPI. נכון לסוף 2018, היו 255 מיליון משתמשים בתשלום בשירותי הסטרימינג השונים. נתון זה לבדו מייצג 37% מהכנסות תעשיית ההקלטות. בהתחשב בכך שרק ב-2015 עקפו מכירות הסטרימינג את מכירות התקליטורים, מדובר בטיפוס מהיר לפסגה.