הייסנס תשיק בישראל שני סמארטפונים ופלטפורמת וידאו בסטרימינג
הפלטפורמה נקראת VIDAA והשוק הישראלי יהיה אחד מהשלושה הראשונים בה תושק באוגוסט הקרוב; הטלפונים הם בעלי מפרט של דגמי ביניים, אך יקרים יותר ממקבילים מבית שיאומי
חברת הייסנס הודיעה היום (ג') על השקת קו סמארטפונים שיימכר באופן בלעדי דרך אתר ייעודי. כמו כן, צפויה החברה הסינית להשיק את VIDAA - פלטפורמת סטרימינג שתתחרה לנטפליקס - וישראל תהיה אחת משלוש המדינות הראשונות בעולם בהן תפעל.
- וואווי מציגה: מכשירי העילית P30, בעלי מצלמות שלא מפחדות מהחושך
- סוני תפטר או תעביר מהתפקיד 50% מעובדי חטיבת הסמארטפונים
- הכינו את הארנקים: ליצרניות הסיניות נמאס למכור טלפונים בזול
גיא אדרי, בעל מותג הייסנס בישראל, לא חשף רשימת תכנים מלאה, אך רמז שכל פלטפורמות התוכן הזמינות לצרכן הישראלי כגון נקסט של הוט, סלקום TV או פרטנר TV יהיו זמינות על מערכת ההפעלה של הייסנס. החשיפה תתבצע באוגוסט הקרוב.
"זה יהיה סוג של רוקו TV, כלומר אגרגטור של תכנים שיעבוד על הטלוויזיות, אבל גם פלטפורמה שניתן יהיה להתקין על סטרימר של שיאומי, אפל או אנדרואיד TV למשל", הסביר אדרי באירוע שנערך הבוקר בתל אביב.
מכשירי ביניים, המחיר קצת יותר
החברה הציגה שני דגמי סמארטפונים לשוק המוזל, ה-H11 וה-H12 שמתבססים על מעבדי סנאפדרגון 450. ל-11 יש מסך בגודל 5.99 אינץ' ברזולוציית FHD, זיכרון פעולה של 3 גיגה-בייט ומצלמת 12 מגה-פיקסל בודדת בגבו. ל-H12 יש מסך בגודל 6.19 אינץ', זיכרון פעולה של 4 גיגה-בייט, ומצלמה עיקרית כפולה עם חיישני 12 ו-5 מגה-פיקסל.
מחיר ההשקה גבוה: ה-H11 יעלה כ-1,490 שקל וה-12 כ-1,890 שקל; במחיר זה אפשר להשיג למשל את הגלקסי S9, מכשיר הדגל של סמסונג מאשתקד ומכשירי שיאומי בעלי מפרט דומה לשל מכשירי הייסנס עולים בין 700 ל-1,300 שקל. החברה גם צפויה עוד שני דגמים ברמת מפרט שתואמת למכשירי ביניים ויושקו בחודשים הקרובים.
הרעיון של הייסנס הוא להציע אחריות עם שירות מלא - למשל טכנאי עד הבית - במשך שלוש שנים. אדרי בטוח שהצרכן יעריך את השירות ויהיה מוכן להסכים לגילומו במחיר המוצר. "35% מהטלפונים שנמכרים בישראל כיום מגיעים מסין", אמר באירוע, "מבחינתנו האקוסיסטם היא מה שחשוב. התוכן הוא מה שמבדל את המותגים השונים". עוד הוסיף אדרי שבשנה נמכרים בישראל כ-3 מיליון סמארטפונים, כאשר הצרכן הישראלי מחליף מכשיר כל שנתיים בממוצע.
לדברי אדרי, החומרה כבר לא תהיה רלוונטית בשנים הקרובות: "הצרכן לא מחפש מותגי טלוויזיות, הוא יחפש את התוכן שהוא יוכל למצוא בתוך המכשיר שהוא רוכש", טען."פלטפורמת התוכן של הייסנס כבר פעילה בקרב כ-40 מיליון מנויים בסין והכוונה היא להרחיב את הפעילות שלה לעולם כולו", אמר.