$
פרסום ושיווק

אחרי הסויה והאורז: שטראוס מציגה מעדן על בסיס טחינה

יצרנית המזון השקיעה 5 מיליון שקל בסדרת המעדנים SOOM, זאת חודשיים אחרי השקת ONLY, מעדן פרוביוטי ללא חלב

נורית קדוש 08:3801.04.19

שטראוס מרחיבה את מגוון המוצרים לטבעונים ולרגישים ללקטוז: השקיעה 5 מיליון שקל בהשקת סדרת מעדנים ללא חלב, על בסיס טחינה גולמית תחת המותג SOOM. זאת חודשים אחרי השקת ONLY, מעדן פרוביוטי ללא חלב. שטראוס שילבה בין הידע המקצועי שצברה בתחום הטחינה בחברת הסלטים אחלה ובין הידע שלה בתחום מעדני החלב. מדובר בתחליף החלב הראשון שאינו מבוסס על סויה, אורז או שקדים, אלא על טחינה גולמי.

 

מעדני הטחינה החדשים מעדני הטחינה החדשים צילום: דן לב

 

קטגוריית תחליפי החלב בישראל ובעולם נמצאת בצמיחה דו־ספרית, בשיעור הגבוה במידה ניכרת מזה של שוק המזון. על פי סטורנקסט. קטגוריית המעדנים ללא חלב צמחה בשנה שעברה בכ־32% לסכום של כ־33 מיליון שקל.

 

להערכת אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, מדובר בשוק עם פוטנציאל צמיחה רב, על רקע העלייה בביקוש לתחליפי חלב מצד מגוון צרכנים: "המגמה בשוק תחליפי החלב בעולם היא לחפש מקורות תחליפי חלב אחרים מסויה, ולכן הטחינה מהווה בשורה וחדשנות משמעותית".

 

שטראוס החלה לפעול בתחום תחליפי החלב עם הסטארט־אפ יופיקס, שהחל את דרכו בחממת הפודטק The Kitchen של הקבוצה. כחודשיים אחרי שהשיקה את היוגורט הטבעוני שפיתח תחת מותג אונלי, זכה המותג במקום הראשון בתחרות החדשנות האירופית של פפסיקו וקיבל מענק של 100 אלף יורו. הנימוקים לזכייה היו ההשקה האסטרטגית של המוצר וצמיחה קמעונאית משמעותית במהלך התוכנית.

 

מובילת שוק תחליפי החלב היא תנובה, המחזיקה ב־56% מהשוק, עם תחליפי החלב לשתייה ותחליפי הגבינות. במקום השני מדורגת שסטוביץ, יבואנית מותג תחליפי החלב הבינלאומי אלפרו, המחזיקה ב־18% מהשוק. עוד פועלות בקטגוריה: נטורפוד והחברה המרכזית למשקאות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x