ועד הרכבת לא מוותר: פנה לביה"ד לעבודה במטרה לחדש צעדים ארגוניים בקו לירושלים
זאת בהמשך לקביעת ביה"ד בשבוע שעבר שאין להפעיל צעדים ארגוניים - אך הוועד טען שקביעתו גורפת מדי כיוון שאלה הוכרזו כבר בנובמבר 2018; בתוך כך, נכנס היום לתוקף הלו"ז החדש של הרכבת
ועד עובדי הרכבת פנה היום (א') לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לקיים דיון דחוף בבקשתם להפעיל צעדים ארגוניים בקו ירושלים -נמל התעופה בן גוריון.
- רכבת ישראל: 300 שעות איחור מצטבר בחודש מרץ - עליה של 36%
- הנהלת הרכבת: "הוועד מסרב להפעיל את הקו לירושלים אחרי 19:30"
- האתגר הראשון של יו"ר ההסתדרות החדש: ריסון הבלאגן ברכבת ישראל
בשבוע שעבר קבע ביה"ד שאין להפעיל צעדים ארגוניים אולם לטענת העובדים, צעדים ארגוניים שמיוחסים לקו ירושלים, לא החלו אתמול אלא הוכרזו בנובמבר 2018, ולכן הגזרה של ביה"ד גורפת מדי.
עו"ד סיגל פעיל המייצגת את ועד העובדים, מצוטטת היום באומרה ש"בבקשה שהגישה הרכבת ביום שישי היא הסתירה במכוון מביה"ד עובדות ומסמכים ואף דרשה שלא תתקבל בכלל התיחסות נציגות העובדים. זאת על מנת שלא תהיה בפני ביה"ד התמונה העובדתית המלאה.
"בבקשה שהגשנו הבוקר הצגנו את התמונה המלאה והמחשנו לבי"הד את המוטיבציה החמורה שמפגינה הנהלת הרכבת בניסיון להכפיש את עובדיה ולהסית כנגדם את הציבור. לו הנהלת הרכבת היתה עוסקת בדיאלוג ובמו"מ עם העובדים שלה במקום לייצר מסמכים משפטיים חסרי תוחלת היו הצדדים מתכנסים מזמן להסכמות. אנו קוראים להנהלת הרכבת להפסיק לחרחר ריב ובמקום זה לשבת לדבר ולייצר הסכמות".
בתוך כך הבוקר (א') נכנס לתוקפו לו"ז הנסיעות החדש של רכבת ישראל, עם תוספת מובטחת של 126 רכבות לאורך שבוע עבודה. עיקרי השינויים: חזרת השירות המלא לתחנות נתב"ג ומודיעין, לרבות מסלולי הרכבות בקו נהריה-נתב"ג. במקביל יוחזר השירות מדרום לתל אביב מידי ערב בימי חול, ובימי שישי, כך שמסלול הרכבות בקו באר שבע-לוד, יוארך עד תחנת הרצליה. בימי שישי יוארך מסלול הרכבות בקו באר שבע-לוד, ויגיע עד לתחנת תל אביב ההגנה.