בכורה מוצלחת לליפט: מנייתה זינקה בנאסד"ק ב-8.7%
מניית חברת שיתוף הנסיעות החלה היום להיסחר בארה"ב לפי שווי של 24.3 מיליארד דולר. מחיר המניה נקבע בהנפקה הראשונית על 72 דולר - בקצה העליון של הטווח - ובעקבות כך גייסה חברת שיתוף הנסיעות 2.34 מיליארד דולר; ההנפקה של ליפט סוללת את הדרך לכניסתה של יריבתה הגדול אובר לשוק המניות - הצפויה באפריל
מניית חברת שיתוף הנסיעות ליפט (LYFT) זינקה 8.7% ביומה הראשון בנאסד"ק ושער הנעילה שלה נקבע על 78.3 דולר למניה. מוקדם יותר זינקה המניה כבר ביותר מ-20%, אולם המסחר בה הלך והתמתן.
התחלת המסחר במניית ליפט בנאסד"ק נעשתה לאחר שהחברה השלימה אמש את שלב התמחור בהנפקה הראשונית שלה. במסגרת זאת, נקבע מחיר המניה על 72 דולר - בקצה העליון של הטווח - והחברה גייסה 2.34 מיליארד דולר. הגיוס שיקף לליפט שווי של 24.3 מיליארד דולר.
- נוסע לאקזיט: הישראלי הבכיר בליפט שווה כבר 50 מיליון דולר
- הסיכונים של ליפט בהנפקה: תביעות נהגים, רגולציה ואובר
- ליפט הגישה מסמכים לקראת הנפקה: הפסידה יותר מ-900 מיליון דולר ב-2018
ליפט החלה את הליך ההנפקה שלה מוקדם יותר החודש עם טווח מחירים של 62-68 דולר. מוקדם יותר השבוע עלה הטווח ל-70-72 דולר. החברה נסחרת בנאסד"ק תחת הטיקר LYFT.
ההנפקה של ליפט סוללת את הדרך לכניסתה של יריבתה הגדול אובר לשוק המניות - הצפויה באפריל.
הצלחת ההנפקה של ליפט הגיעה למרות הפסדיה החדים, הביקורת שספגה על מבנה המניות הדו-מעמדי שלה, וחששות לגבי האסטרטגיה שלה בנוגע לנהיגה אוטונומית.
"בשוק טוב, אנשים מסתכלים מעבר לדברים האלה. הם לא רואים את הבעיות כבעיה", אמר בראיין המילטון, אחד ממייסדי חברת המידע Sageworks.
לפי התשקיף שפרסמה ליפט בתחילת החודש, היא הפסידה 911 מיליון דולר ב-2018, לעומת 688 מיליון דולר ב-2017. עם זאת, החברה כמעט שהכפילה את הכנסותיה - לרמה של 2.1 מיליארד דולר אשתקד לעומת 1.1 מיליארד דולר ב-2017 ו-343 מיליון דולר ב-2016.
תעשיית שיתוף הנסיעות צפויה לצמוח במהירות בשנים הקרובות, כאשר צעירים רבים מעדיפים לא לקנות רכב משלהם. עם זאת, התעשייה מתמודדת עם שאלות כבדות משקל לגבי עתיד הנהיגה האוטונומית, עיכובים רגולטוריים ואתגרים משפטיים בנוגע לשכר ותנאי ההעסקה של הנהגים.
הערכת השווי של ליפט הופכת אותה לחברה הגדולה ביותר שמונפקת מאז עליבאבא ב-2014. היא סוללת את הדרך לחברות נוספות מעמק הסיליקון המעוניינות להצטרף לשוק המניות השנה, בהן פינטרסט.
שוק ההנפקות חווה התנעה איטית ב-2019 עקב התנודתיות בשווקים והשבתת שירותי הממשל האמריקאי בינואר, אשר מנעה מהרגולטורים לעבור על בקשות הנפקה חדשות.