ירידה חדה של 70% ברווח הנקי של דלק רכב ב-2018
עלייה חדה בהוצאות התפעול והמימון הובילו את דלק רכב לרווח של 106 מיליון שקל בלבד, לעומת 349 מיליון שקל ב-2017. הרווח התפעולי נפל ב-31%; יבואנית מאזדה ופורד מכרה בשנה החולפת 19,472 מכוניות, ירידה של 5.7% בהשוואה ל-2017
דלק רכב מסכמת את 2018 עם ירידה של כמעט 6% במספר המכוניות שנמכרו ונסיגה חדה בשורות הרווח, התפעולי והנקי - למרות העלייה המתונה בשורת ההכנסות.
- דלק רכב תחת גיל אגמון: חברה ציבורית שמתנהלת בעמימות של חברה פרטית
- הרווח של דלק רכב צולל אבל היא לא מוותרת על דיבידנד
- פול גז בניוטרל: כך נכנסה דלק רכב לבור של 2.4 מיליארד שקל
יבואנית מאזדה ופורד רשמה בשנה שחלפה הכנסות של 3.56 מיליארד שקל, לעומת 3.40 מיליארד שקל ב-2017; התחום העיקרי של מכירות רכב הניב ב-2018 הכנסות של 2.88 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 233.1 מיליון שקל; תחום חלקי החילוף ושירותי מוסך הניב הכנסות של 270 מיליון שקל ורווח תפעולי של 210.5 מיליון שקל.
תחום האנרגיה (באמצעות ורידיס תחנות כוח) הניב הכנסות של 44 מיליון שקל ורווח תפעולי של 4.7 מיליון שקל, ותחום איכות הסביבה (באמצעות ורידיס איכות הסביבה) הניב הכנסות של 351.1 מיליון שקל ורווח תפעולי של 6.7 מיליון שקל.
הוצאות התפעול השנתיות של דלק רכב (עלות המכירות) טיפסו ל-3.08 מיליארד שקל, לעומת 2.87 מיליארד שקל ב-2017. לכך מצטרפת עלייה של 8 מיליון שקל בהוצאות מכירה ושיווק, שעמדו על 128.5 מיליון שקל, ועלייה חדה מאד בהוצאות ההנהלה וכלליות, ל-83.2 מיליון שקל, לעומת 42.2 מיליון שקל ב-2017.
העלייה בסעיף ההנהלה וכלליות מיוחסת על ידי החברה לאיחוד פעילות ורידיס, החל מהרבעון השלישי (חברה שעוסקת בתחומי האנרגיה, איכות הסביבה, והתפלת מים), וכן מעלויות חד פעמיות של 13.5 מיליון שקל שקשורות לרכישת ורידיס. לתמונה העגומה ניתן להוסיף תרומה אפסית מעליית ערך נדל"ן, מול עלייה של 48 מיליון שקל בשנה קודמת.
העלייה החדה בהוצאות, לצד הפער השלילי בסעיף עליית ערך בהשוואה לשנה קודמת, הובילו לירידה חדה של 31% ברווח התפעולי של דלק רכב, ל-294.9 מיליון שקל, לעומת 428.7 מיליון שקל ב-2017. סעיף המימון תרם גם הוא כאמור ללחץ על שורת הרווח של החברה - מול הוצאות מימון נטו של 140.4 מיליון שקל שנרשמו ב-2018, עומדת הכנסת מימון נטו של 27.2 מיליון שקל ב-2017.
בשורה התחתונה, דלק רכב מסכמת את 2018 עם רווח נקי של 106.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-349.1 מיליון שקל בשנה קודמת, נפילה של 70%.
נתוני מכירות
החברה מכרה בשנה החולפת 13,326 מכוניות מדגם מאזדה, בהשוואה ל-13,215 בשנת 2017; 2,201 מכוניות פורד, בהשוואה ל-3,306 ב-2017; 3,945 דגמי BMW-MINI, לעומת 798 ב-2017. ובסך הכול מכרה החברה בתקופת הדוח 19,472 מכוניות, לעומת 20,653 ב-2017, ירידה של 5.7%.ברבעון הרביעי נמכרו 1,696 מכוניות מאזדה, לעומת 1,528 ברבעון המקביל ב-2017; 337 מכוניות פורד, לעומת 442 ברבעון המקביל; 781 מכוניות BMW-MINI, לעומת 798 ברבעון המקביל; ובסך הכול 2,854 מכוניות, לעומת 2,768 ברבעון המקביל ב-2017 ו-4,603 ברבעון השלישי 2018.
דלק רכב ירדה היום ב-3.2% - המניה איבדה 43% ב-12 החודשים האחרונים ונסוגה ב-4.8% מתחילת השנה. את תקופת הדוח, שנת 2018, סיימה עם ירידה של 40.3%.
עלות השכר השנתית של גיל אגמון, בעל השליטה (37.5%) המכהן כמנכ"ל דלק רכב, עמדה על 3.52 מיליון שקל – אגמון לא מקבל שכר או תשלום מבוסס מניות וכמעט כל עלות השכר, 3.3 מיליון שקל, מגולמת במענק (וסכום נוסף לכיסוי עלויות). עלות השכר הגבוהה ביותר בחברה מוענק לשחר שמש, מנכ"ל חברה בת, סכום של 7.2 מיליון שקל, מתוכם 1.5 מיליון שקל שכר, 1.1 מיליון שקל מענק ו-4.6 מיליון שקל תשלום מבוסס מניות.