ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

אייל דרור: "התחרות מחדדת ועושה אותנו טובים יותר"

כך אמר מנכ"ל שטראוס בוועידת התעשייה של "כלכליסט" בנוגע להשקת יולו עם קצפת ע"י תנובה; הוא דיבר על טרנד הבריאות כאסטרטגיה ועוד אמר כי ״המחאה החברתית יצרה אצלנו הבנה שאנחנו צריכים לעשות שינויים ואחד מהם זה תמחור הוגן ובהתאם לא העלנו מחירים מ-2011"

נורית קדוש 13:3326.03.19

״מילקי חוגג 40 שנה והוא מוצר אהוב וטעים שנמצא כמעט בכל בית וממשיך לחדש. לאורך השנים, היו הרבה נסיונות להתחרות בו ואנחנו מצליחים לשמור עליו כמותג המוביל בשוק המעדנים עם יתרון בטעם, בכמות הסוכר ובמחיר. יש קלישאה שאומרת ״אנחנו מברכים על כל תחרות״, אבל באמת שהתחרות מחדדת אותנו ועושה אותנו טובים יותר, אז אני מאמין שהצרכן ימשיך לבחור בנו״. כך הצהיר אייל דרור מנכ״ל שטראוס ישראל בועידת התעשיה של "כלכליסט" ביחס להשקת יולו עם קצפת על ידי תנובה לפני שבועיים.

ביחס לאתגר העומד בפני תעשיית המזון ובפני שטראוס, החברה השניה בגודלה בשוק המזון, עם כניסתן הצפויה של תקנות סימון מזון מזיק בינואר 2020, העריך דרור כי החברה תהיה מוכנה עם מגוון פתרונות שימנעו פגיעה במכירותיה.

 

ועידת התעשייה של ישראל אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל ועידת התעשייה של ישראל אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל צילום: עמית שעל

 

״טרנד הבריאות מלווה אותנו כבר תקופה ארוכה ולכן, כבר לפני כמה שנים החלטנו ללכת על טרנד הבריאות כאסטרטגיה. זו החלטה מעצבת, לפיה עלינו להיות הכי טובים בכל קטגוריה בה אנחנו פועלים, בכל הנוגע לטעם וההרכב התזונתי של המוצר״. דרור ציין כי החברה כבר הורידה ב-3 השנים האחרונות עשרות אחוזים מכמות הסוכר הנתרן והשומן מתוך הבנה שזה מה שהצרכן רוצה. במסגרת זאת, הציבה החברה לטכנולוגי המזון בחברה רף מקסימלי לרכיבים אלו.

 

״המגמה לא נעצרת בשומן, נתרן וסוכר, כי יש מגמות נוספות של ללא גלוטן ללא לקטוז או מועשר בחלבון

שמנחים אותנו. שינינו את כל דרך החשיבה של הטכנולוגים ומרבית המוצרים החדשים פועלים לפי הקו הזה״.

ביחס לפגיעה הפוטנציאלית של שוקולד פרה המהווה אחד ממוצרי הדגל של שטראוס, הסביר דרור כי החברה נערכת לשמר את כוחו".

 

"הצרכנים של פרה לא רוצים אותו כסלט ירוק, אלא כשוקולד. יחד עם זאת, נתאים אותו לדוגמא באפשרויות של צריכה מידתית. הצרכן מחפש תזונה מאוזנת, כל שיש מקום גם למתוק ומלוח וגם ליוגורט שהוא מוצר אולטימטיבי בבריאות.

לטכנולוגים שלנו בממתקים יש רף של סוכר שהם יכולים להשתמש ובנוסף, הכיוון הוא גם יצירת אפשרות לצריכת כמויות מדודות מהמוצרים.

 

ב-3 שנים אחרונות הורדנו 10% מכמות הסוכר בשוקולד פרה״. דרור הוסיף: אנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי שסימון המזון יכנס לתוקף, 2020 תהיה שנת מבחן, אבל אנחנו מעריכים שיתפתחו עם הזמן ״גוונים״ של סימון אדום כי הצרכנים יבינו מה מוצר טוב יותר או פחות״.

 

במסגרת ההיערכות לשינויים הצפויים בהרגלי הצריכה, בהתאם לטרנד הבריאות, הסביר דרור כי החברה פועלת לפיתוח חלופות טבעיות לסוכר שלא יפגעו בטעם. ״אנחנו משקיעים בחממה טכנולוגית ונמצא תוך כמה שנים דרך טכנולוגית להפחית סוכר בפרה ושישאר טעים כמו היום״.

 

ביחס להיותה של שטראוס אחת מחברות המזון היחידות בבעלות ישראלית, אמר דרור כי מדובר ביתרון שכרוך באחריות. ״אני מאמין שיש חברות ובהן חברות המזון שהן תשתית לאומית. שטראוס היא חברה ישראלית שבשליטת משפחת שטראוס וזה מקרב אותנו לצרכנים מחד ומאידך משית עלינו אחריות יתרה, כך שלעיתים אנחנו סופגים יותר, אבל מבינים שאנחנו פה להשאר״. בכך התייחס דרור למחאת המילקי בברלין והמחאה החברתית ב-2011 במסגרתם ספגה שטראוס ביקורת על מחירי מוצריה.

 

עוד אמר כי ״המחאה החברתית יצרה אצלנו הבנה שאנחנו צריכים לעשות שינויים ואחד מהשינויים זה תמחור הוגן ובהתאם לא העלנו מחירים מ-2011 וכל עוד העסק יצמח כמו שצריך בלי העלאת מחיר, לא נעלה מחיר״. דרור הוסיף כי: ״במידה מסויימת המחאה שינתה מהותית את דרך ההסתכלות שלנו על העשיה, זה חלק מהאסטרטגיה להסתכל על הצרכן ולתת לו מה שהוא צריך. המחרה זה רק חלק מזה וחדשנות גם״.

 

ביחס למאזן האימה שנוצר בין הספקים לשופרסל בעקבות התעצמותה ומהלכים שנקטה, דוגמת מכירה ישירה למכולות, טען דרור כי לשטראוס יש דרך להתמודד עם האתגר. ״מאז ומעולם הספקים והקמעונאים נמצאים בשותפות מצד אחד ותחת מתח מצד שני ואנחנו לא חשים שיש שינוי מהותי. תמיד היה קשה עם קמעונאים גדולים ועם שופרסל ועדין מצאנו את הדרך להתנהל מולם. כשיש מותגים שהצרכן אוהב ורוצה זה נכס בסיטואציה כזאת ולכן משקיעים ומפתחים אותם״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x