ווטסאפ מפתחת כלי שיעזור לכם לגלות פייק ניוז לפני הפצתן הלאה
החברה בוחנת מונה שיתופים, שנועד לגרום למשתמש לחשוב פעמיים לפני שהוא מעביר לחבריו הודעה סנסציונית שקיבל; הודעות עם מקורות בודדים נועדו להוות נורה אדומה - אך בשלב זה, מתוכנן המונה להופיע רק כשמשתפים, ולא בכל הודעה שתתקבל
ווטסאפ מפתחת כלים חדשים למלחמה בפייק ניוז, והחלה לבחון תכונה שתעזור לגולשים לגלות אילו הודעות הגיעו אליהם לאחר שהופצו בקנה מידה גדול ואילו הגיעו ממקור בודד.
לפי אתר המפתחים WABeta, שחשף בעבר תכונות מתקדמות אחרות בווטסאפ, היא תתבסס על מונה שיתופים פשוט; כשיקצה הגולש לשתף ולהפיץ הודעה שקיבל, יוכל לראות כמה שיתפו אותה לפניו.
בשלב זה יופיע מונה השיתופים רק עבור מי שירצה לשלוח את ההודעה הלאה, כדי לגרום לו לחשוב פעמיים לפני שהוא מפיץ תוכן שנשמע סנסציוני אבל בעצם מגיע ממקורות בודדים. ואולם, החברה בחרה שלא לבנות בשלב זה מונה גם עבור הנמענים, מסיבות לא ברורות. בצורה זו, יוכל המשתמש לראות שקיבל הודעה מרעישה אך חשודה, ויצטמצם הסיכוי שיאמין לתוכן מזויף.
ווטסאפ נמצאת תחת לחץ משמעותי לסינון פייק ניוז, כשהשוק הדחוף ביותר לבחינתם הוא הודו; בכפרי המדינה ארעו כמה עשרות מקרי רצח על רקע הפצת מידע כוזב על זרים שמנסים להזיק לילדים.
ווטסאפ פתחה במסע הסברה לשיפור המודעות למכת הפייק ניוז, אך הפצת התוכן הבעייתי נמשכת ומסכנת חיי אדם. כחלק מניסיונותיה לצמצם את התופעה, הפעילה החברה מגבלת הפצת הודעות לחמישה נמענים בכל פעם, תכונה שברבות הימים יוצאה למשתמשי ווטסאפ בכל העולם.