עליבאבא וטנסנט נכנסות לשוק התחבורה השיתופית בהשקעה של 1.5 מיליארד דולר
שתי ענקיות הטכנולוגיה הסיניות הקימו מיזם חדש שיתחרה בדידי צ'ושינג המקומית ואובר וליפט האמריקאיות. הייחוד שלהן הוא בהתמקדות בכלי תחבורה מונעים באנרגיה מתחדשת
- מנכ"ל גט: הפסדנו 3.5 מיליון בדצמבר האחרון, נעבור תוך שנה לרווח של מיליון
- ליפט מתכוננת לרודשאו: רוצה להנפיק לפי שווי של עד 23 מיליארד דולר
- דוהרת קדימה: סופטבנק השקיעה 1.46 מיליארד דולר בגראב
בין החברות שישקיעו במיזם נמנות גם ענקית הסחר המקוון סוּנִינְג ויצרניות הרכב דונְגְפֶנְג, FAW וצ'ונְגְצִ'ינְג צָ'אנְגְאָן, שלפי דיווח של רויטרס הודיעה בסוף השבוע שתשקיע בו קרוב לרבע מיליארד דולר. שלוש יצרניות הרכב צפויות להחזיק כל אחת ב-15% מהמיזם החדש, סונינג תחזיק את הנתח הגדול ביותר, 19%, והיתרה תוחזק על ידי טנסנט, עליבאבא ועוד כמה קרנות קטנות יותר.
לפי הערכות דידי שולטת כיום ב-90% משוק הזמנת הנסיעות בסין, ששוויו מוערך ב-23 מיליארד דולר. דידי מגובה כיום על ידי קרן ויז'ן של סופטבנק היפנית ואובר האמריקאית. "החברה החדשה והמשקיעים שלה, שמגיעים ממגון תחומים, יסייעו ליצור סינרגיה עסקית שתעשיר את האקוסיסטם של החברות", נמסר מסונינג.
ויג'איה נג', אנליסיט תעשיית רכב בחברת הייעוץ Ipsos, אמר לרויטרס שהיוזמה החדשה מנסה לרכוב על טרנד גדול וגלובלי שבמסגרתו יצרניות רכב נכנסות לשוק הזמנת הנסיעות. "הן מבינות ששירותי הזמנת נסיעות הם העתיד, ורוצות להתחבר לשוק מוקדם ככל האפשר", הוא הסביר.