חטיבת השינוע הלוגיסטי של אובר שמוביל ליאור רון מתרחבת לאירופה
Freight, חטיבת השינוע והלוגיסטיקה של אובר, השיקה את פעילותה באירופה. החברה מאפשרת לחבר בין נהגי משאיות וחברות תובלה במודל הנסיעות השיתופיות של החברה האם
Uber Freight, שירות הלוגיסטיקה של אובר לעסקים, החל בתכנית ההתרחבות הגלובלית שלו. החברה אמרה אמש (ד') שהיא משיקה את האפליקציה שלה באירופה. המדינה הראשונה ליהנות ממנה תהיה הולנד שמהווה את אחד מצמתי המסחר הגדולים באירופה בזכות הנמלים הגדולים שלה.
- הנפקת אובר: פרסום התשקיף צפוי כבר באפריל
- אובר במגעים לגיוס מיליארד דולר לפרויקט הרכב האוטונומי שלה
- הסיכונים של ליפט בהנפקה: תביעות נהגים, רגולציה ואובר
חברות תובלה מקומיות ונהגיהן יוכלו להירשם לשירות ולשנע את המטענים הראשונים שלהם באמצעות Freight כבר בשבועות הקרובים, כך אמר מנכ"ל החברה ליאור רון בפוסט שפרסם אתמול (ד') בבלוג שלה. אובר פרייט מתכננת להתרחב לעוד מדינות אירופאיות השנה. שווקי התובלה באיחוד האירופי ובארה"ב חולקים דמיון בעייתי. שניהם עצומים – שווי שוק התובלה היבשתית האירופי הוא כ-400 מיליארד דולר בשנה, והשלישי בגודלו אחרי סין וארה"ב – אך הוא גם אינו יעיל.
"שוק התובלה היבשתית האירופי חווה מחסור חמור בנהגים, ומתוך הזמן שנהגיו נמצאים על הכביש, כ-21% מהנסועה המבוצעת על ידיהם נעשית ללא כל מטען. אי יעילות בסדר גודל כזה מביאה לכך שחברות התובלה נאבקות למצוא נהגים מיומנים שישנעו את מטעניהן", כתב רון. "בנוסף, חברות תובלה קטנות עד בינוניות מהוות יותר מ-85% מסך מאגר השינוע באיחוד האירופי", הסביר. הוא טען גם שהאפליקציה החדשה של אובר מסוגלת לתקן בדיוק את הבעיות האלה בארה"ב, אירופה, ובכל מקום אחר.
אובר פרייט הגדילה בעקביות את היקף פעילותה מאז השקת השירות במאי 2017. ההיא התרחבה מפעילות מוגבלת בטקסס לכל היבשת האמריקאית. היא השיקה מאז מרץ 2018 מספר תכניות ומאפיינים, כולל "fleet mode" ו-Uber Freight Plus, שמאפשרת למשתמשי האפליקציה גישה להנחות למוצרים כמו דלק, צמיגים, וחבילות תקשורת.
באוגוסט הודיעה אובר שבכוונתה להפוך את אובר פרייט ליחידה נפרדת ושתכפיל את השקעתה. מאז החברה עיצבה מחדש את האפליקציה, הוסיפה מאפייני ניווט חדשים שמקלים על החיפוש וסינון המידע הלא רלוונטי, ועיצבה מחדש את תצוגת המפות ואת האפשרויות שהיא מספקת.