החזיות לא נמכרות: ויקטוריה'ס סיקרט מחזירה את בגדי הים
החברה סגרה ב־2016 את מחלקת בגדי הים כדי להתמקד בהלבשה תחתונה. כעת, לאחר שנים של ירידות במכירות, היא בונה עליהם כדי לצמוח שוב
ויקטוריה'ס סיקרט, מי שהיתה השליטה הבלתי מעורערת של שוק החזיות והביגוד התחתון בארה"ב, מחייה את ליין בגדי הים שלה בניסיון לחזור לרלבנטיות.
- שבוע האופנה: סגולה להצלחה
- ירידה של 14% בהוצאה הממוצעת על אופנה בחמש השנים האחרונות
- סערת קמפיין זארה בסין: אלה לא נמשים, אלה נקודות שחורות לקריאייטיב המערבי
החברה הפסיקה למכור בגדי ים ב־2016 כדי להתמקד בהלבשה תחתונה. אלא שלפי הודעתה השבוע כי חזרה למכור בגדי ים בעקבות "ביקוש עצום", ההחלטה הזאת היתה טעות.
את בגדי הים ניתן לקנות רק באתר האינטרנט של החברה, שכמו קמעונאיות רבות מעבירה את כובד משקלה למכירות אונליין.
השנים האחרונות היו קשות עבור ויקטוריה'ס סיקרט, שצנחה מנתח שוק של 32% בארה"ב ב־2014 ל־24% בסוף 2018. באותה תקופה שוק ההלבשה התחתונה בארה"ב צמח בכ־12%. ב־2018 נסגרו 30 סניפים, כאשר השנה צפויים להיסגר 53. הקשיים ניכרים גם במניית החברה־האם L Brands, שצנחה משיא של כ־94 דולר בסוף 2015 לכ־27.5 דולר בסוף המסחר שלשום.
עבור יותר ויותר נשים ויקטוריה'ס סיקרט מייצגת תפיסות מיושנות ומדכאות. החברה, שבאופן אירוני מנוהלת על ידי גברים, ממשיכה להעסיק דוגמניות שעומדות במודל היופי הקלאסי. עיצוב החזיות גם הוא נשען על מודלים מיושנים, שמתמקדים במראה ולא בנוחות.
את מקומה של ויקטוריה'ס סיקרט תופסות מתחרות משני כיוונים שונים: מצד אחד, קמעונאיות גדולות אחרות, ובראשן אמריקן איגל, שהיטיבו לזהות את הלכי הרוח של עידן MeToo# ולייצר חזיות במגוון רחב יותר של מידות ולפרסם באמצעות נשים "רגילות". בצד השני עומדות חברות סטארט־אפ, שאוספות כמות עצומה של מידע כדי לייצר דגמים נוחים במיוחד. ולהבדיל מוויקטוריה'ס סיקרט, את החברות הללו מובילות ומנהלות בעיקר נשים.