$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

קרב ענקים: גיבורי העל של הסברו עוברים לזכיינית גטר

לכלכליסט נודע כי ענקית הצעצועים שהיקף מכירותיה בישראל מוערך ב־20 מיליון שקל בשנה מחליפה זכיין בישראל. הזכיין כיום: "נמשיך לשווק במקביל"

אורנה יפת 06:5219.03.19

יצרנית הצעצועים האמריקאית הסברו העבירה את הזיכיון לשיווק מותגיה בישראל לחברת גטר קונסיומר, כך נודע ל"כלכליסט". בחמש וחצי השנים האחרונות היה הזיכיון של מותגי הסברו בידי חברת יצירה שבבעלות ראובן גרף. ההסכם בין יצירה לבין הסברו מסתיים בסוף שנת 2019 והחברה תמשיך לשווק את המותגים עד סוף השנה הנוכחית, כאשר כבר בחודש אפריל תחל גטר לשווק גם היא את מותגי הסברו בישראל. לפני חברת יצירה, שווקו מותגי הסברו בישראל על ידי חברת קודקוד.

 

בובת הענק הירוק של הסברו. הזכיין הנוכחי טוען כי אין בלעדיות לשום גורם בענף בובת הענק הירוק של הסברו. הזכיין הנוכחי טוען כי אין בלעדיות לשום גורם בענף צילום: בלומברג

 

הסברו האמריקאית היא אחת מיצרניות הצעצועים הגדולות בעולם. בין מותגי החברה המוכרים נמנים מר תפוח אדמה, מונופול, הפוני הקטן שלי ומרצ'נדייס מלחמת הכוכבים, גיבורי העל של מארוול ופרוזן. שווי השוק של החברה עומד על 10.9 מיליארד דולר. בענף הצעצועים המקומי, מעריכים את מכירות הסברו בישראל בכ־20 מיליון שקל בשנה. החברה והזכיין בישראל סובלים מייבוא מקביל הפוגע בהכנסות.

 

בחודש מאי 2018 רכשה הסברו את הזיכיונות למרצ'נדייס של חברת סבן אנטרטיינמנטס ב־520 מיליון דולר והרחיבה את מעגל המותגים שלה, שהבולט בהם הוא קו מוצרי הסדרה פאואר ריינג'רס. מותגי הסברו, מלבד קו מוצרי פליי דו ונרף, מיובאים ארצה גם בייבוא מקביל.

 

הסברו נסחרת בבורסת הנסדא"ק. בשנת 2018 עמדו הכנסות החברה על 4.58 מיליארד דולר – ירידה של 12% לעומת 2017. בשנה זו נרשמה עלייה של 5% במכירות מוצרים מזכויות מותגים ובידור. בנובמבר 2017 הגישה החברה הצעה לרכישת יריבתה הגדולה חברת מאטל — יצרנית בובות ברבי. מגעים בין שתי הענקיות התקיימו כבר בעבר, בשנת 1996 ושוב בשנת 2015. המהלך לא הבשיל לכדי מיזוג בסופו של דבר.

 

גטר קונסיומר מקבוצת גטר, מתמחה בייבוא שיווק והפצת מוצרי צילום, אלקטרוניקה בידורית וצעצועים. בשנים האחרונות התפתחה החברה בשיווק והפצת צעצועים. קמעונאים בענף אמרו ל"כלכליסט" כי: "גטר היא חברה שמכירה את הענף ויש לה יש כיסים עמוקים. היא יודעת לעבוד ולהפיץ ויכולה להרים את המותגים של הסברו".

מחברת גטר לא נמסרה תגובה. מהסברו נמסר: "אין תגובה". גרף מצידו טוען כי חברת יצירה ממשיכה לשווק את הסברו כרגיל בשלב זה. "הסברו הודיעו לנו שאנחנו ממשיכים במקביל לגטר השנה ובשנה הבאה. בניגוד לשמועות, הדברים כרגיל. כידוע גם טויס אר אס משווקת שלישית בענף של מוצרי הסברו, כך שאין בלעדיות לשום גורם".

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", גם הזיכיון לייבוא מותגי מאטל בישראל, בהם בובות ברבי ומוצרי פישר פרייס עבר מידי קבוצת סקאל לחברת LDI של יוסי פוקס. בענף הצעצועים מסבירים כי כיום כבר לא קיימת בלעדיות בייבוא מותגים מחו"ל, אך יש הסכמה שבע"פ כי יבואן שמקבל את הזיכיון יהיה משווק יחיד בישראל. כך או כך, יבואנים שאינם עומדים ביעדי המכירות של גופים בינלאומיים מאבדים את הזיכיון לעיתים גם לפני תום החוזה הרשמי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x